Twitter boryka się z coraz większymi problemami. Ceny akcji systematycznie spadają od 2013 roku, a liczba aktywnych użytkowników nie rośnie.
Twitter podał wyniki za drugi kwartał 2016 r. Serwis miał 313 mln aktywnych użytkowników. Oznacza to, że liczba wzrosła jedynie o 3 mln w ciągu trzech miesięcy. Wynik jest poniżej oczekiwań spółki, mimo, że twórcy medium społecznościowego systematycznie je ulepszają. Firma stara się przyciągać nowe osoby, dodając więcej strumieni video oraz ulepszone funkcje wysyłania wiadomości.
Twitter zadebiutował na giełdzie pod koniec 2013 roku. Po dobrym starcie, spółka systematycznie notuje spadki na Wall Street.
Mniej reklam
Spowolnienie wzrostu użytkowników to zła wiadomość dla Twittera. Zainteresowanie reklamodawców zmniejszyło się, a to ma swoje konsekwencje w spadku sprzedaży. Spółka odnotowała w minionym kwartale 602 mln dolarów przychodów wobec oczekiwanych 608 mln dol.
Co gorsza, w nadchodzących trzech miesiącach firma spodziewa się osiągnąć między 590 a 610 mln dolarów z tytułu sprzedaży - to o wiele mniej, niż pierwsze prognozy, mówiące o kwocie 682 mln dol. "Obserwujemy kontynuację trendów, obecnych w ostatnim kwartale oraz mniejszy popyt na reklamy, niż oczekiwano"- podała spółka w liście do akcjonariuszy.
Obecnie Twitter jest jednym z najpopularniejszym medium społecznościowym, choć do Facebooka mu jeszcze daleko. Z portalu Marka Zuckerberga korzysta ponad 1,32 mld użytkowników na całym świecie. To około 18 proc. globalnej populacji. Rok temu stanowiska szefa Twittera objął Jack Dorsey, jego współzałożyciel. Od tego czasu odnotowano miesięczny spadek aktywnej bazy użytkowników z 316 mln do 313 mln.
Turcja po zamachu blokuje Twittera i Facebooka:
Autor: PMB / Źródło: money.cnn.com
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock