Firma Takata poinformowała amerykańskiego regulatora bezpieczeństwa, że nie będzie już używać azotanu amonu do wypełniania swoich poduszek powietrznych - pisze Rauters. Wadliwe poduszki zostały powiązane z sześcioma zgonami.
Fiat Chrysler, Honda i BMW poinformowały ostatnio, że wezwą do warsztatów 53 mln aut na całym świecie. Znaczna część, bo 34 mln aut pochodzi z rynku amerykańskiego.
Duża skala
Przez to ostatnie wezwanie do wymiany wadliwych części jest największym w historii kraju. Producenci samochodów używali poduszek powietrznych wyprodukowanych przez japońską firmę Takata, która jest jednym z największych na świecie dostawców tego elementu wyposażenia aut.
Wadliwe poduszki japońskiej firmy wybuchają niespodziewanie ze zbyt dużą siłą, wyrzucają także metalowe odłamki. Azotan amonu jako materiał wypełniający poduszki łączony jest z wadliwym działaniem poduszek powietrznych i kilkudziesięcioma pęknięciami od 2003 roku. W USA wadliwie działające poduszki powietrze były w USA przyczyną 6 ofiar śmiertelnych. Ponad 100 osób zostało rannych. Eksperci NHTSA i resortu transportu ustalili, że przyczyną awarii może być wilgoć, która w dłuższym okresie czasu dostaje się do systemu napełniania poduszek powietrzem.
Autor: mn / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock