Złe recenzje gry Super Mario Run spowodowały 11 procentowy spadek cen akcji firmy Nintendo, która przeniosła wąsatego hydraulika na ekrany naszych smartfonów. Mimo kiepskich ocen i notowań na giełdzie, Mario bardzo dobrze zarabia.
Super Mario to pierwsze w pełni zrealizowane przez Nintendo przedsięwzięcie związane z grami przeznaczonymi na smartfony.
Gra jest dostępna wyłącznie przez sklep z aplikacjami firmy Apple i jak dotąd jego ocena to dwie i pół gwiazdki. Pełna wersja gry kosztuje 10 dolarów (8 funtów), ale przez pierwsze trzy poziomy można przejść za darmo.
Mario za drogi
Użytkownicy narzekają, że w porównaniu z innymi grami dostępnymi na smartfony, Mario jest drogi. Twierdzą również, że dostępne bezpłatnie etapy gry są zbyt proste do przejścia, a wykupienie dostępu do reszty - zbyt kosztowne.
Graczom nie podoba się również, że gra Super Mario Run wymaga stałego połączenia z internetem, co ogranicza miejsca i okoliczności, w których można w nią zagrać.
Super Mario Run miał swoją premierę 15 grudnia i od tego czasu akcje firmy szybują w dół. Szkody poniosła również firma DeNA Co, która współpracowała z Nintendo przy tworzeniu gry. Od czasu premiery jej akcje spadły o 14 proc.
Gra Super Mario to pierwszy owoc nowej strategii firmy Nintendo, która ogłosiła w 2015 roku, że będzie produkować gry na telefon.
Miliony graczy
Pomimo nieprzychylnych opinii, Super Mario Run w wielu krajach wygrywa rankingi na najbardziej dochodową grę. Z danych zgromadzonych przez App Annie, która służy do śledzenia pobrań, użycia i wydajności aplikacji, można wywnioskować, że przez pierwsze trzy dni Mario został pobrany ponad 37 milionów razy.
Stworzenie Mario Super Run na smartfony jest związane z powtórnym wprowadzeniem na rynek Pokemon Go przez Nintendo i Niantic. Gra początkowo cieszyła się ogromnym sukcesem, ale zainteresowanie osłabło, gdy skończyły się jej aktualizacje.
Zobacz: Gra Super Mario na smartfony (Film z 16.12.2016)
Autor: azb//ms / Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock