Wyścig internetowych gigantów trwa. Użytkownicy aplikacji Snapchat oglądają 8 mld filmów dziennie. Dokładnie taki sam wynik w listopadzie zeszłego roku osiągnął Facebook.
Walka o władzę w internecie nie jest już rywalizacją miedzy YouTube a Facebookiem. Pierwszą z tych firm zastąpił Snapchat, czyli serwis służący do komunikacji i przesyłania między użytkownikami zdjęć oraz nagrań. Jego właściciele poinformowali właśnie, że użytkownicy aplikacji oglądają dziennie aż 8 mld wideo dziennie.
Rywalizacja
O sukcesie i gwałtownie rosnących statystykach serwisu poinformował jego współzałożyciel i prezes Evan Spiegel. - Liczba wyświetleń filmów na aplikacji Snapchat jest pięć razy większa niż w tym samym czasie rok temu - powiedział Spiegel. Rewelacyjny wynik Snapchata to ogromny sukces, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że z aplikacji korzysta obecnie nieco ponad 100 mln użytkowników. Dla porównania Facebook, który w listopadzie zeszłego roku osiągnął wynik 8 mld wyświetleń wideo ma grubo ponad miliard użytkowników. Oznacza to, że użytkownicy Snapchata oglądają wielokrotnie więcej filmów niż ci korzystający z serwisu Marka Zuckerberga.
Walka o rynek
Co więcej na Facebooku filmy wyświetlane są automatycznie - chyba, że użytkownik sam zmieni ustawienia. Natomiast na Snapchacie wideo odtwarza się tylko na wyraźne polecenie. Rywalizacja o liczbę wyświetlonych filmów w serwisach społecznościowych to tylko z pozoru błaha sprawa. Stawką są tu bowiem miliardy dolarów ze sprzedaży reklam wyświetlanych przy każdym odtwarzanym wideo.
Autor: msz/gry / Źródło: Business Insider