Pepsi debiutuje na rynku... smartfonów

Tech

mat. prasoweUrządzenie o nazwie Pepsi P1 ma być dostępne wyłącznie w Państwie Środka

PepsiCo, jeden z największych koncernów spożywczych na świecie, wypuści w przyszłym tygodniu na rynek swojego smartfona - poinformował chiński serwis Weibo. Urządzenie o nazwie Pepsi P1 ma być dostępne wyłącznie w Państwie Środka.

Weibo, chiński odpowiednik Twittera i Facebooka, jako pierwszy podał tę dość zaskakującą informację. Na stronach serwisu można też znaleźć zdjęcia i specyfikację smartfona Pepsi P1.

Telefon ma być wyposażony w 5,5-calowy wyświetlacz o rozdzielczości 1080 x 1920 pikseli (Full HD), ośmiordzeniowy procesor MediaTek MT6592, 2GB pamięci RAM i 16 GB pamięci wewnętrznej.

Urządzenie będzie posiadało dwa aparaty: 13 MPx i 5 MPx oraz baterię o pojemności 3000mAh. Telefon ma pracować w oparciu o system operacyjny Android 5.1. Lollipop.

Premiera 20 października

Pepsi 1 ma trafić do sprzedaży 20 października i kosztować 1299 juanów (ok. 205 dolarów).

Eksperci są zgodni, że Pepsi nie będzie producentem urządzenia, użyczy mu jedynie swojego logo.

PepsiCo jest jednym z największych na świecie producentów artykułów spożywczych i napojów ze średniorocznym przychodem netto sięgającym nawet 66 mld dolarów.

W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada 22 różne linie produktów z których każdy generuje w ciągu roku sprzedaż na poziomie ponad miliarda dolarów. Do koncernu należą m.in. marki Pepsi, Lay's, Cheetos, Gatorade, Toma oraz Lipton Ice Tea.

Autor: tol / Źródło: PCMag

Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe