Miliony osób testują najnowszy produkt Microsoftu, czyli Windows 10. To właśnie ich opiniach tkwi tajemnica sukcesu nowego systemu operacyjnego - podaje CNN Money.
Serwis zapytał najważniejsze osoby z czołowych koncernów informatycznych (Hewlett-Packard, Dell, Toshbia), dlaczego najnowszy system operacyjny Microsoftu jest tak dobry.
Z odpowiedzi wynika, że firma założona przez Billa Gatesa stworzyła dobry produkt, bo słuchała swoich potencjalnych klientów.
Dlaczego?
- To było bardzo fajne, jak Microsoft reagował na przekazane opinie - powiedział Mike Nash, szef HP.
- W Microsoft nastał nowy etap. To, co widzieliśmy teraz w zakresie rozwoju i współpracy jest zupełnym przeciwieństwem tego, co widzieliśmy w ostatnich latach - wtóruje Allison Rosy, dyrektor marketingu w Dell, który kiedyś sam pracował w Microsofcie. Z kolei zdaniem Jeffa Barney'a szefa amerykańskiego oddziału Toshiba system Windows 8 był za trudny i niedopasowany do użytkowników. - Windows 10 ma dobre cechy i generuje pozytywne dyskusje. To wystarczy, aby na nowo powrócił na rynek komputerów osobistych - uważa Barney.
Nowa era
CNN Money podaje, że po porażce Windows Visty Microsoft skupił się na stworzeniu produktu na podstawie opinii klientów. Zdaniem serwisu władze koncernu zrozumiały, że klienci z trudem przełknęli Windows 8. Nie mogło być mowy o kolejnej wpadce, więc z firmą rozstały się też osoby, które odpowiadały za Windows 8. Jak czytamy, informacje zwrotne od klientów, którzy testowali w ostatnich miesiącach Windows 10 były kluczowego dla tego produktu. "To oznaka nowej ery w firmie Microsoft" - pisze CNN Money. - Jesteśmy otwarci. Zaangażowaliśmy miliony klientów i entuzjastów, aby zebrać opinię na temat naszego nowego produktu - podsumowuje Jonathan Richardson, rzecznik firmy Microsoft. Premierę Windowsa 10 zaplanowano na 29 lipca tego roku. Kilka miesięcy później do klientów ma trafić wersja na urządzenia mobilne.
Autor: msz/mn / Źródło: CNN Money
Źródło zdjęcia głównego: Microsoft Press Room