Już połowa internautów na całym świecie loguje się na największym portalu społecznościowym co najmniej raz w miesiącu, a aż 65 proc. spośród tych osób korzysta z Facebooka codziennie - informuje w czwartek portal BBC News. Szef Facebooka Mark Zuckerberg nie spoczywa na laurach i inwestuje dalej - zatrudnia nowych pracowników i zamierza wprowadzić treści 3D.
Pod koniec czerwca liczba osób wchodzących na Facebooka co najmniej raz w miesiącu wyniosła 1,49 mld osób, co stanowiło wzrost o 13 proc. w ciągu trzech miesięcy. To połowa szacowanej na 3 mld liczby internautów na całym świecie.
Większe zyski
Wzrost liczby użytkowników Facebooka przyczynił się do zwiększenia przychodów firmy do 4,04 mld dolarów w drugim kwartale, co oznacza wzrost o 39 proc. w porównaniu z takim samym okresem zeszłego roku. Trzy czwarte całej sumy stanowiły dochody z reklam. W wywiadzie dla BBC analityczka Erna Alfred Liousas powiedziała, że Facebook doskonale wie, jak przykuć i utrzymać uwagę użytkowników. - Firma pilnuje realizacji celów krótkofalowych, ale przede wszystkim nie traci z oczu długofalowych projektów, zabezpieczając w ten sposób swoją przyszłość na rynku - dodała. Rosną zyski, ale i wydatki Facebooka. Portal społecznościowy inwestuje w nowych pracowników, co według szacunków może przyczynić się do wzrostu wydatków aż o 60 procent, choć w kwietniu zakładano nawet 65 proc. Facebook planuje też wprowadzenie zmian, które zwiększą dochody z reklam. Firma dużo inwestuje w ośrodki danych i nowe metody pozyskiwania użytkowników.
Filmy coraz ważniejsze
Dodatkowym kosztem jest ulepszanie produktów takich jak aplikacja WhatsApp czy portal Instagram. Firma podkreśla też, że wśród użytkowników coraz popularniejsze staje się wymienianie się filmami. Facebook zapowiedział, że w pierwszym kwartale przyszłego roku wprowadzi do sprzedaży zestawy słuchawkowe Oculus Rift 3D. Szef Facebooka Mark Zuckerberg ocenił, że treści 3D to naturalny po filmach kierunek rozwojowy. Zuckerberg dodał też, że ponoszone przez firmę koszty przekładają się na wyższą jakość usług. Dzięki inwestycji w nowy ośrodek danych w Teksasie udało się na przykład znacząco ograniczyć problemy techniczne w obsłudze interfejsu przez użytkowników. Największy portal społecznościowy wciąż gromadzi nowych użytkowników, w przeciwieństwie do Twittera, na którym liczba zakładanych kont rośnie bardzo powoli. Szacuje się, że Amerykanie sprawdzają treści na Facebooku używając smartfonów częściej niż raz na pięć minut, za każdym razem spędzając na portalu ponad minutę.
Połowa internautów korzysta z Facebooka, ale dla władz firmy to za mało. Planują ekspansję m.in. z pomocą dronów.
Autor: msz/ / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock