Koncern Snap Inc., właściciel serwisu Snapchat po raz pierwszy od wejścia na giełdę podał swoje wyniki finansowe. Przychody są niższe niż zakładano, a strata netto wyniosła ponad 2 miliardy dolarów.
Kilka miesięcy po debiucie wyniki Snap rozczarowują. Firma ogłosiła, że zamiast spodziewanych 158 mln dolarów przychodów, udało osiągnąć się 149,6 mln. Jeszcze gorzej wyglądają zyski. W pierwszym okresie na giełdzie Snap zanotował bowiem stratę w wysokości 2,2 mld dol.
Bliższe spojrzenie na wyniki spółki również nie napawa optymizmem. W pierwszym kwartale 2017 roku każdy użytkownik przynosił 90 centów przychodu. To prawie trzykrotnie więcej w porównaniu rok do roku. Jest to jednak spadek w porównaniu z rekordowym czwartym kwartałem 2016 r., kiedy to jeden użytkownik oznaczał ponad dolara przychodu. W rezultacie podanych przez Snap wyników akcje spółki w środę spadły o 18 proc. W raportowanym okresie liczba aktywnych użytkowników wzrosła o 8 mln i osiągnęła poziom 166 mln. To wynik lepszy od spodziewanego przez analityków, którzy zakładali wzrost do 165 mln internautów. Ale zdaniem analityków ten trend się nie utrzyma. Wszystko przez nowe, zbliżone do Snapchata, funkcjonalności wprowadzone w serwisach należących do Marka Zuckerberga. Z danych wynika bowiem, że tylko z funkcji Stories na Instargramie dziennie korzysta 200 milionów użytkowników.
Autor: KN / Źródło: CNN tech; variety; bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: easy camera / Shutterstock.com