Z aplikacji Messenger należącej do Facebooka korzysta ponad 800 mln użytkowników, poinformowała w czwartek agencja Reutera powołując się na informacje firmy. Takie wyniki czynią Messengera najszybciej rozwijającą się aplikacją 2015 roku, według badań firmy Nielsen.
Messenger, którego Facebook stworzył jako niezależną aplikację w 2014 ma miesięcznie więcej aktywnych użytkowników niż jej rywale - Snapchat czy Viber. Wciąż pozostaje jednak w tyle za WhatsAppem (także należącym do Zuckerberga), z którego korzysta 900 mln osób. WhatsApp był jedną z pierwszych aplikacji, która pozwalała ludziom otrzymywać darmowe wiadomości tekstowe na smartfonach, omijając opłaty sieciowe. Użytkownicy Messengera także mogą wymieniać wiadomości, ale oprócz tego w ofercie znajdują się również darmowe połączenia video oraz kilka innych usług.
Messenger niezależnie od Facebooka
- Jedną z rzeczy, nad którą musimy popracować w tym roku jest to postrzeganie i sposób myślenia, że Messenger służy tylko do rozmowy z twoimi przyjaciółmi na Facebooku - powiedział w środę szef Messengera, David Marcus podczas wywiadu telefonicznego. Facebook planuje zarabiać na reklamach publikowanych w Messengerze, jednak nie deklaruje kiedy to zrobi. Największa światowa sieć społecznościowa, która ma 1,55 mld użytkowników, czerpie zyski ze sprzedaży reklam, które pojawiają się na osiach czasu.
Dokonanie płatności, wideorozmowa, taksówka
Messenger w ciągu ostatnich kilku miesięcy dodawał funkcje, umożliwiając użytkownikom rejestrację bez konta na Facebooku. Za pośrednictwem aplikacji można dokonać płatności, połączyć się wideo czy komunikować bezpośrednio z firmami. Messenger rozpoczął w grudniu także współpracę z aplikacją Uber. Użytkownicy mogą zamówić przejazd bezpośrednio przez Messengera.
Poza tym Facebook rozpoczął testowanie cyfrowego asystenta zwanego M, który działa przez Messengera i jest w stanie robić rezerwacje w restauracjach czy liniach lotniczych. Usługa jest dostępna tylko dla 10 tys. ludzi w zatoce San Francisco, ale firma ma nadzieję zaoferować ją większej liczbie odbiorców jeszcze w tym roku.
Ze Snapchata korzysta 100 mln aktywnych użytkowników (maj 2015), natomiast Viber ma ich 249 mln (sierpień 2015).
Autor: ag//km / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock