Facebook zaczął wprowadzanie zmian w fanpage’ach na swojej platformie. Na stronach niektórych firm, organizacji, czy popularnych osób zniknął między innymi licznik polubień. Według zapowiedzi technologicznego giganta, w ciągu kilku miesięcy zmiany zostaną wprowadzone na wszystkich stronach utworzonych w tym medium.
Facebook twierdzi, że zmiany ułatwią organizacjom i osobom publicznym "budowanie społeczności, a także osiągnięcie swoich celów biznesowych".
"To dopiero początek - w nadchodzących miesiącach będziemy stopniowo wdrażać nową wersje fanpage'y na kolejne strony" - podał Facebook.
Komentarze od stron lepiej widoczne
"Przeprojektowaliśmy wygląd stron, aby były bardziej przejrzyste i działały sprawniej niż wcześniej. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwiej przeglądać opisy stron, posty i inne ważne informacje zamieszczane na fanpage'u" - czytamy w komunikacie firmy.
Zmiany objęły też tak zwany News Feed, czyli główną część strony, na której pojawiają się najnowsze informacje od znajomych, czy obserwowanych fanpage'y.
Jedną ze zmian jest również zwiększenie widoczności komentarzy publikowanych pod postami przez fanpage. Są one wyświetlane na samej górze. Użytkownicy Facebooka mogą także rozpocząć obserwowanie danej witryny bezpośrednio z poziomu komentarzy i postów.
"Aby wspomagać bogatsze konwersacje z wieloma interakcjami, wprowadzamy także nową sekcję Q&A (Pytań i Odpowiedzi - red.)" - poinformowało medium społecznościowe.
Zniknie przycisk "Lubię to"
Zmiany dotyczą też dobrze znanego przycisku "Lubię to".
"Usuwamy polubienia i skupiamy się na obserwujących, aby uprościć sposób korzystania z ulubionych stron. W przeciwieństwie do liczby polubień wskaźnik obserwatorów stron dotyczy użytkowników, które otrzymują najnowsze posty umieszczane na fanpage'u. To pomoże osobom publicznym lepiej określić ich bazę fanów" - wyjaśniał Facebook.
Posiadacze fanpage'y otrzymali także nowe narzędzia do zarządzania stronami.
"Dodaliśmy nowe funkcje zarządzania stronami - takie jak możliwość przyznawania uprawnień administratora do określonych zadań. Można przyznawać różne poziomy dostępu do zarządzania określonymi zadaniami, w tym reklamami, treścią oraz aktywnością i komunikacją ze społecznością" - tłumaczył Facebook.
Firma zwiększyła też widoczność tak zwanej odznaki autentyczności, która pozwala zweryfikować, czy dane informacje pochodzą z prawdziwego profilu danej osoby publicznej lub organizacji.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: konkret24