Internauci mają sporo zarzutów wobec e-sklepów. Chcą aplikacji mobilnych oraz komfortu: czytania i klikania - pisze "Puls Biznesu".
Tak wynika z raportu Gemiusa i Izby Gospodarki Elektronicznej na temat rynku e-commerce.
Według badania 78 proc. internautów robi zakupy w sieci za pomocą laptopa, 66 proc. korzysta z komputera stacjonarnego. Po smartfon i tablet sięgają w tym celu zaś znacznie rzadziej – odpowiednio 37 i 24 proc.
Ponad połowa ankietowanych, pytanych o największe utrudnienia w kupowaniu za pomocą przenośnych urządzeń wskazała na niewygodny sposób, w jaki trzeba wypełniać formularze i niedostosowanie stron internetowych do mobilnych zakupów. Przeszkadza też zbyt wolne łącze - 41 proc. wskazań, za małe litery - 38 proc., brak aplikacji mobilnej – 36 proc.
Internauci, mimo szczerych chęci przejścia pełnego procesu zakupowego mobilnie są zmuszeni dokończyć go na komputerze, bo e-firmy, w przeciwieństwie do e-konsumentów, nie przeszły jeszcze rewolucji mobilnej – zauważa ekspert Gemiusa Karolina Karaś.
Zobacz też co zrobić, jeżeli ktoś włamał Ci się do komputera?
Autor: /gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock