Kupujemy mniej komputerów, ale jesteśmy gotowi zapłacić za nie więcej. Tablety są w odwrocie, natomiast sprzedaż smartfonów kwitnie - pisze "Rzeczpospolita".
W tym roku polski rynek IT wzrośnie o kilka procent. Relatywnie najsłabsze prognozy ma segment sprzętu, a i tak sytuacja krajowych dostawców jest wyraźnie lepsza niż perspektywy globalne czy nawet regionalne.
Laptop czy komputer
Na pierwszy rzut oka widać wzrost sprzedaży laptopów, jednak to efekt zwyżki cen, a nie wolumenu. W ciągu trzech pierwszych kwartałów producenci sprowadzili do Polski 1,2 mln notebooków, czyli 20 proc. mniej niż przed rokiem. Z kolei ilość sprzedanych komputerów stacjonarnych spadła o 9 proc. Na rynku tabletów trend był podobny. To efekt nasycenia rynku oraz wydłużającego się cyklu życia produktów. Wśród czynników krótkoterminowych analitycy wymieniają z kolei pełne magazyny dystrybucyjne oraz wstrzymanie inwestycji w sektorze publicznym.
Jak nie poddać się zakupowemu szaleństwu? Zobacz materiał wideo:
Autor: msz//ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock