Impuls pobił rekord prędkości na Centralnej Magistrali Kolejowej. W nocy z piątku na sobotę pojechał tą trasą 225 km/h. Tym samym pojazd 45WE stał się najszybszym skonstruowanym i wyprodukowanym w Polsce - informują na swojej stronie Koleje Mazowieckie.
Umowa na dostawę Impulsów została podpisana z firmą NEWAG S.A. 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł brutto, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.
Weryfikacja parametrów
- Pojazd zachowywał się bardzo dobrze. Płynnie przyspieszał do prędkości 220 plus i mógłby pojechać więcej, gdybyśmy mieli odpowiednią zgodę Instytutu Kolejnictwa - powiedział Andrzej Markowski, maszynista instruktor w Kolejach Mazowieckich. - Warto podkreślić, że prowadzi się bardzo intuicyjnie, jest prosty w obsłudze - dodał.
Jak czytamy na stronie przewoźnika, podczas testów zweryfikowane zostały parametry pracy głównych komponentów takich jak: wózki (układ biegowy), układ napędowy, układ hamulcowy oraz współpraca odbieraków prądu z siecią trakcyjną. Otrzymane wyniki potwierdziły wcześniej wykonane symulacje numeryczne.
Pojazd, który pobił rekord prędkości to Impuls nr 10 z 12, które zgodnie z umową NEWAG S.A. ma dostarczyć Kolejom Mazowieckim. - Jestem dumny, że dokonali tego nasi maszyniści, a producentowi gratuluję wykonania pojazdu tak wysokiej jakości - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu spółki Koleje Mazowieckie.
Pojazd 45 WE nr 10 wyprodukowany dla KM to najszybszy pociąg w całości skonstruowany w Polsce. Rekord prędkości pobił na torach pomiędzy Górą Włodawską a Psarami. Za sterami zasiedli maszyniści Kolei Mazowieckich.
- Koleje Mazowieckie to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy, a teraz udowodniliśmy, że również najszybszy. Gratuluję spółce oraz producentowi pojazdu, a także maszynistom, którzy osiągnęli tak imponujący wynik - powiedział w rozmowie z mazowieckie.com.pl Waldemar Kuliński, przewodniczący rady nadzorczej spółki Koleje Mazowieckie.
Europejska czołówka
Testowany pojazd typu Impuls spełnia najnowsze wymagania i dzięki temu gwarantuje bezpieczeństwo, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. Wysoki komfort podróży oraz poziom bezpieczeństwa przy prędkości 200 km/h jest zapewniony dzięki wykorzystaniu wózków zaprojektowanych zgodnie z najnowszym TSI LOC & PASS oraz stosownymi normami - czytamy na stronie przewoźnika.
Jest to pierwszy polski pojazd spełniający najnowsze restrykcyjne dyrektywy unijne wprowadzone w 2014 roku.
- Z dumą możemy powiedzieć, że jesteśmy w czołówce europejskich producentów taboru kolejowego. Impuls 45WE wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich jest jedynym pojazdem w Polsce posiadającym pełne TSI, jednym z niewielu w Europie, który spełnia najnowsze wymagania unijne – powiedział Maciej Duczyński, wiceprezes zarządu NEWAG S.A.
- Jest to dowód na to, że nasz młody zespół, jeżeli będzie takie zamówienie, jest w stanie zaprojektować wysokiej jakości pojazd dużych prędkości - dodał.
Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl, Koleje Mazowieckie