Na świecie w II kwartale 2016 r. sprzedano 38,7 mln sztuk tabletów, co oznacza spadek o 12,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 – podało w informacji prasowej International Data Corporation (IDC). Liderem pozostaje Apple.
Wśród producentów największą sprzedaż, 10 mln urządzeń, odnotowało Apple. Drugi był Samsung ze sprzedażą na poziomie 6 mln. Jednocześnie ich sprzedaż rok do roku spadła, odpowiednio o: 9,2 proc. i 24,5 proc. Firmy, które odnotowały wzrost w porównaniu z drugim kwartałem 2015 roku to Lenovo (2,5 mln, wzrost o 3,1 proc.) i Huawei (2,2 mln, wzrost o 71 proc.). Największą część rynku zajęły tablety z systemem Andriod - odpowiadają za 65 proc. kwartalnej sprzedaży. Za nimi były urządzenia z systemem iOS (26 proc.). Najmniej sprzedano urządzeń opartych na Windows. Ten trend obserwowany jest już od dawna - podaje IDC.
Urządzenia 2 w 1
W raporcie podano, że pomimo spadku sprzedaży tabletów rośnie zainteresowanie tzw. urządzeniami hybrydowymi typu "dwa w jednym", które łączą w sobie funkcję komputera i tabletu. - Konsumenci i przedsiębiorcy szukają bardziej wydajnych urządzeń i systemów operacyjnych – dlatego obserwujemy stały rozwój urządzeń 2 w 1 - powiedział Jitesh Ubrani, starszy analityk IDC, cytowany w raporcie.
Polacy porzucają tablety, kupują komputery stacjonarne:
Autor: PMB//ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shuttestock