Już wkrótce użytkownicy Google Maps zobaczą reklamy firm zlokalizowanych w pobliżu wyszukiwanego miejsca.
Podczas wyszukiwania adresu czy usługodawcy, pod mapą będą ukazywać się ofert firm, które wykupiły reklamę, zarówno na ekranach monitorów, jak i smartfonów. Komunikat będzie zawierał logo danego przedsiębiorstwa, które swoją siedzibę ma w pobliżu wyszukiwanego wyniku. Ponadto logo będzie widoczne również podczas wyznaczania trasy.
Reklamy u dołu ekrany mają zawierać szczegółowe informacje na temat firmy, jak również kupony zniżkowe.
Więcej możliwości
Reklamodawcy będą mieć większy wybór przy promowaniu swoich produktów i usług. Obecnie gigant z Doliny Krzemowej oferuje 25 różnych ustawień stylu nagłówka oraz 70 przy opisie. Spółka planuje rozszerzyć możliwości o kolejne 35 wariantów dla tytułów oraz o 10 dla właściwego tekstu. Jak twierdzą analitycy z eMarketer, w tym roku Google może liczyć na 9-proc. wzrost zysków z reklam. To mniej, niż 15 proc. z roku ubiegłego. Choć rynek smartfonów stale rośnie, reklamodawcy nie chcą płacić tyle samo za umieszczenie oferty w wersji mobilnej, jak wyświetlanej na standardowych monitorach. Dla technologicznego giganta zachęcenie firm do reklamowania się na urządzeniach przenośnych to jedno z największych wyzwań na najbliższe lata.
Autor: PMB / Źródło: money.cnn.com/theverge.com
Źródło zdjęcia głównego: Google