Dodatki do blokowania reklam stanowią rosnące zagrożenie dla reklamowego imperium Facebooka - pisze serwis "Business Insider". Reklamy to jedyne źródło gotówki dla firmy.
Jak możemy przeczytać w zgłoszeniu regulacyjnym Facebooka, adblockery mają negatywny wpływ na przychody z wyświetlania reklam na komputerach osobistych. - Jeżeli nadal będą się mnożyć, w szczególności w odniesieniu do platform mobilnych, nasze wyniki finansowe mogą ucierpieć - podkreślił serwis.
Firma już wcześniej wskazywała na zagrożenie płynące ze strony "nowych technologii", ale nigdy nie zwracała uwagi na ten problem tak szczegółowo jak teraz.
Wina Apple?
Rynek reklamy mobilnej jest też zagrożony przez… Apple. Koncern z Cupertino we wrześniu przedstawił aktualizację w systemie iOS 9, która wprowadza aplikację do blokowania reklam. Adblockery są hitem w App Store mimo, że wiele z nich zostało usuniętych z powodu obaw o prywatność.
"Business Insider" podkreśla, że jeżeli aplikacje uniemożliwiające wyświetlanie reklam będą dalej się rozwijać to rzeka gotówki, która płynie do Facebooka, może szybko wyschnąć.
Z reklamy pochodzi prawie 95 proc. przychodów spółki - wynika z opublikowanych w tym tygodniu wyników Facebooka za trzeci kwartał. Wpływy z reklam wyniosły w tym okresie 4,5 mld dolarów, 78 proc. z nich pochodziło z reklam wyświetlanych na smartfonach.
Autor: tol / Źródło: Business Insider
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock