Z internetu aktywnie korzysta prawie połowa ludzi na świecie, a w Polsce to już prawie 26 milionów osób, czyli dwie trzecie populacji - wynika z badania Deloitte. Średnio spędzamy w sieci około 6 godzin dziennie.
Z internetu aktywnie korzysta w Polsce 25,71 mln osób - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte "Tech Trends 2017. The kinetic enterprise".
Średni czas, jaki Polacy spędzają codziennie w internecie surfując na komputerach, to 4,4 godziny. Kolejne 1,3 godziny spędzamy, przeglądając strony na urządzeniach mobilnych. W 2016 roku aktywnych użytkowników stron social media było ok. 14 mln, podczas gdy dziesięć lat wcześniej było ich 800 tys.
Znaczenie internetu
Raport podaje też dane na temat używanych smartfonów - jest ich 58,84 mln, podczas gdy Polaków jest 38,4 mln. Na świecie w 2016 roku użytkowano 3,79 mld tych urządzeń na 7,4 mld mieszkańców.
Do internetu przenosi się także światowy handel. Jak jednak wynika z raportu firmy doradczej, wiele firm, w tym najwięksi gracze, ma problemy ze skutecznym reagowaniem na zmiany, których oczekują klienci, czyli dostosowaniem np. sprzedaży do cyfrowego świata.
Zdaniem Deloitte działy informatyczne muszą przestać być oddzielnymi działami w firmach. 61 proc. szefów IT zdaje sobie sprawę, że biznes stawia im w tym zakresie wymagania, ale jedynie 29 proc. jest gotowych im sprostać. - Wynika z tego, że aż dwie trzecie działów IT na świecie nie jest gotowych, by stać się równorzędnym partnerem dla działów biznesowych. Tymczasem te dwa światy przenikają się. Firmy, które tego nie zrozumieją, pozostaną w tyle - podsumował Daniel Martyniuk, dyrektor w Deloitte.
Autor: mb/ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock