Z bankowości internetowej korzysta już 15 mln Polaków, a blisko połowa z tej liczby wykonuje operacje finansowe przez aplikacje mobilne. W edukowaniu klientów pomagają media społecznościowe - pisze "Rzeczpospolita".
Za tempem, w jakim technologie wchodzą do naszych portfeli, musi nadążać dbałość o bezpieczeństwo – pisze dziennik. Banki coraz częściej ostrzegają klientów przed pojawiającymi się cyber-zagrożeniami. Spełniają kluczową rolę w edukacji klientów na temat aktualnych cyber-zagrożeń oraz udostępniają narzędzia do bezpiecznego korzystania z aplikacji bankowych. Badania Konfederacji Przedsiębiorstw Finansowych oraz firmy doradczej EY wskazują, że polskie instytucje finansowe w walce z nadużyciami coraz częściej sięgają po zaawansowane technologie IT.
Dbać o swoje
Eksperci zwracają jednak uwagę, że o cyberbezpieczeństwo muszą dbać również klienci. Po stronie klientów leży przede wszystkim dbałość o bezpieczeństwo urządzeń z których uzyskują dostęp do systemów bankowości elektronicznej. Powinny być one zabezpieczone aktualnym oprogramowaniem ochronnym. Klienci muszą również dbać o to, by ich dane dostępu nie trafiły w niepowołane ręce oraz umieć odróżnić fałszywą stronę logowania do aplikacji bankowej od autentycznej.
Cyberwojna. Mit czy realne zagrożenie?
Autor: PMB/gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock