TVN24 Biznes | Rynki

Wartość rynkowa przekroczyła 3 biliony dolarów. Pierwsza taka firma w historii

TVN24 Biznes | Rynki

Autor:
ToL
Źródło:
PAP, Reuters

Apple zostało w poniedziałek pierwszą firmą w historii, której rynkowa kapitalizacja przekroczyła poziom 3 bilionów dolarów. Na koniec wczorajszej sesji akcje producenta smartfonów podrożały o 2,5 proc.

W pierwszym dniu notowań w 2022 roku akcje spółki z Doliny Krzemowej osiągnęły w ciągu dnia rekordowy poziom 182,88 dolarów. Oznacza to, że ​​wartość rynkowa Apple przekroczyła 3 biliony dolarów.

W ciągu ostatniego roku akcje spółki podrożały o ponad 41 proc.

Na koniec notowań akcje firmy drożały o 2,5 proc. do 182,01 dolarów, a kapitalizacja rynkowa Apple wyniosła 2,99 biliona dolarów.

- To fantastyczne osiągnięcie, na pewno godne świętowania - powiedział Jake Dollarhide, dyrektor generalny Longbow Asset Management. - To pokazuje tylko, jak daleko zaszedł Apple, który postrzegany jest przez większość inwestorów jako dominujący gracz - dodał.

- Rynek nagradza firmy, które mają mocne fundamenty. Firmy, które osiągają tego rodzaju ogromne kapitalizacje rynkowe udowodniły, że są silnymi biznesami, a nie spekulacjami - stwierdził z kolei Scott Wren, starszy strateg ds. globalnego rynku w Wells Fargo Investment Institute.

Wartość rynkowa Apple przekroczyła 3 biliony dolarów

Do tej pory Apple znajdował się wraz z Microsoftem w klubie firm wycenianych na ponad 2 biliony dolarów. Do tej granicy zbliża się Saudi Aramco. Z kolei wartość rynkowa takich firm jak Alphabet, Amazon i Tesla przekracza 1 bilon dolarów.

Akcje Apple wzrosły o około 5800 proc. od czasu, gdy współzałożyciel i były dyrektor generalny firmy Steve Jobs zaprezentował pierwszego iPhone'a w styczniu 2007 roku.

Pod rządami Tima Cooka, który w 2011 roku został szefem firmy, Apple znacznie zwiększyło swoje przychody z usług takich jak Apple TV+ czy Apple Music. Pomogło to gigantowi zmniejszyć zależność od sprzedaży iPhone'ów do około 52 proc. całkowitych przychodów w roku fiskalnym 2021 z ponad 60 proc. w 2018 r. Zadowoliło to inwestorów, którzy martwili się, że firma zbytnio polegała na swoim najlepiej sprzedającym się produkcie.

Autor:ToL

Źródło: PAP, Reuters

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock

Pozostałe wiadomości