Visa rozwiązała problem techniczny, który dotknął niektórych konsumentów w Europie - poinformowała na Twitterze Visa Polska. Jak dodano, można już płacić kartami oraz wypłacać gotówkę z bankomatów.
W piątek firma płatnicza Visa wydała oświadczenie, w którym poinformowała, że zarejestrowała zakłócenia w świadczeniu usług, uniemożliwiające przetwarzane niektórych transakcji na terenie Europy. Chodziło o płatności kartą.
"Doświadczamy w tym momencie zakłóceń, które uniemożliwiają przetworzenie transakcji za pośrednictwem Visa w Europie" - głosił komunikat firmy opublikowany na Twitterze w piątkowe popołudnie.
"Badamy sprawę i pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem tej sytuacji" - poinformowała Visa.
Nie podano, jaki dokładnie jest zasięg zakłóceń. Na odrzucenia transakcji w sklepach i na stacjach benzynowych skarżyli się użytkownicy z całej Europy.
Banki ostrzegały klientów
Kilka działających w Polsce banków zareagowało na sytuację i ostrzegło swoich klientów w piątek wieczorem przed możliwymi kłopotami z płatnościami kartą.
"W związku z trwającą awarią VISA, płatności wszystkimi kartami tej organizacji mogą być utrudnione. Polecamy korzystanie z kart innych organizacji płatniczych lub z BLIKa. Przepraszamy za utrudnienia!" - napisał w mBank na Facebooku.
"W wyniku awarii systemu VISA możecie mieć problem, żeby płacić kartami. Awaria jest niezależna od naszych systemów bankowych" - informował z kolei ING Bank Śląski. W kolejnym wpisie dodano, że, pomimo awarii, może wypłacać pieniądze z bankomatów.
Swoich klientów o awarii poinformował również Bank Zachodni WBK. "Bank Zachodni WBK został poinformowany o awarii systemu kart płatniczych Visa w Europie. Skutkuje to problemami z autoryzacją części transakcji kartami tej organizacji realizowanymi przez klientów banków w Polsce" - wyjaśniono.
O problemie donosili także sprzedawcy w Wielkiej Brytanii. Firma Marks & Spencer cytowana przez brytyjskiego "Guardiana" poinformowała, że żaden z jej sklepów w piątek nie mógł "zaakceptować płatności dokonywanych kartą Visa". - Jesteśmy świadomi, że Visa doświadcza obecnie problemów. Robimy, co w naszej mocy, aby pomóc naszym klientom i przepraszamy za wszelkie niedogodności - powiedział z kolei rzecznik brytyjskiej sieci hipermarketów Sainsbury’s, cytowany przez "Guardiana".
Koniec problemów
W sobotę rano Visa poinformowała, że problemy zostały rozwiązane. "Visa rozwiązała problem techniczny, który dotknął niektórych konsumentów w Europie. Mogą oni już dokonywać swoimi kartami Visa płatności oraz wypłat gotówki z bankomatów. Przepraszamy naszych partnerów oraz konsumentów, którzy doświadczyli problemów" - czytamy w komunikacie Visa Polska opublikowanym na Twitterze.
"Karty VISA działają już poprawnie. Wspólnie z VISA pracujemy nad tym, by jak najszybciej anulować niezrealizowane transakcje. Przepraszamy za utrudnienia" - potwierdzili na Facebooku także przedstawiciele mBanku.
Visa rozwiązała problem techniczny, który dotknął niektórych konsumentów w Europie. Mogą oni już dokonywać swoimi kartami Visa płatności oraz wypłat gotówki z bankomatów. Przepraszamy naszych partnerów oraz konsumentów, którzy doświadczyli problemów. https://t.co/5yZ5VCGda5
— Visa Polska (@VISA_PL) 2 czerwca 2018
Podobny komunikat znalazł się na profilu ING Banku Śląskiego. "Obecnie można już normalnie płacić kartami. Awaria była niezależna od naszego banku. Wszelkie nienależne obciążenia kont wynikające z niezrealizowanych transakcji zostały lub zostaną usunięte automatycznie" - zapewniono.
Kilka banków poinformowało swoich klientów na Twitterze o pojawieniu się problemów z przetwarzaniem płatności Visa. (http://www.tvn24.pl)
Autor: tol//dap / Źródło: tvn24.pl, PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock/Twitter