To nie jest wymarzony początek tygodnia dla klientów banku ING. Przed południem mieli oni bowiem problemy z dostępem do bankowości internetowej. Klienci zgłaszają też problemy związane z podwójnym księgowaniem transakcji. Bank w korespondencji z tvn24bis.pl wyjaśnił zaistniałą sytuację.
O problemach alarmowali nas klienci banku na Kontakt 24. "Od kilku tygodni ING ma notorycznie awarie systemu. Nie można płacić za faktury a dostęp do kont jest zablokowany" - mogliśmy przeczytać w jednej wiadomości (pisownia oryginalna - red.).
Bank przeprasza
Przedstawiciele banku w odpowiedzi przesłanej tvn24bis.pl potwierdzili, że w poniedziałek około godz. 10.00 mieli problemy z systemem bankowości internetowej.
"Polegały ona na spowolnieniu pracy systemu, co w przypadku części osób skutkowało brakiem możliwości przeprowadzenia transakcji lub możliwością zalogowania się do konta" - wyjaśniono.
Bank tłumaczy jednak, że w trakcie naprawy systemu włączono "stary" system bankowości internetowej, "żeby klienci mogli przeprowadzać transakcje".
Jak poinformowano, system został naprawiony około godziny 13.20.
Podwójne naliczanie
Klienci banku zgłaszają jednak również inne problemy. "W piątek zrobiłem zakupy, kwota została zablokowana i ściągnięta z Konta po czym w dniu dzisiejszym te same transakcję są ściągane podwójnie z konta" - informuje jeden z internautów w wiadomości wysłanej na Kontakt 24.
Rzecznik prasowy ING Piotr Utrata przyznał, że rzeczywiście doszło do takich sytuacji w wyniku wewnętrznych problemów z systemem.
- Transakcje kartami w przypadku części klientów zostały naliczone podwójnie - powiedział w rozmowie z tvn24bis.pl. Jak dodał, bank uruchomił program, który "koryguje ten błąd działania kart".
- Myślę, że dzisiaj w nocy pieniądze wrócą na konto klientów - zapewnił rzecznik prasowy ING. Jednocześnie zaznaczył, że "jeżeli ktoś wszedł w ten sposób w debet, to nie poniesie z tego tytułu konsekwencji".
Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock