Klienci Alior Banku alarmowali w poniedziałkowy poranek, że nie mogą korzystać z bankowości internetowej. Przerwa techniczna w tym banku miała trwać od piątku do poniedziałku do 6.00. - Potwierdzamy, że w związku z dużą liczbą osób odwiedzających portal banku, strona internetowa mogła być przejściowo niedostępna - poinformowała tvn24bis.pl Joanna Nagierska, menedżer do spraw komunikacji Alior Banku.
Po godzinie 16. rzecznik banku poinformował tvn24bis.pl, że problemy z dostępem zostały usunięte i system działa poprawnie.
Swoje problemy opisywali nasi czytelnicy w listach wysyłanych na platformę Kontakt 24. Jak twierdzą, od rana nie mają podglądu swoich środków ani dostępu do kont.
Liczne skargi pojawiają się także na profilu banku w mediach społecznościowych.
Problemy z logowaniem
"Niestety dalej nie mogę zalogować się na konto, o rachunku maklerskim nie wspomnę" - pisze jeden z klientów. "Nie da się korzystać z systemu bankowości elektronicznej. Wykonałem przelew, otrzymałem komunikat, że został przyjęty do realizacji, a w systemie nic nie widać" - zaznacza inny.
Około godz. 10.00 bank przyznał na Facebooku, że mogą występować wydłużone czasy oczekiwania na połączenie z infolinią oraz chwilowe niedostępności portalu Alior Banku.
Przyczyną miały być kilkunastokrotnie większy ruch oraz liczne zapytania klientów dotyczące połączenia operacyjnego Alior Banku z wydzieloną częścią Banku BPH.
"Bardzo przepraszamy za utrudnienia. Dokładamy wszelkich starań, aby klienci jak najszybciej mogli w pełnym zakresie korzystać z produktów i usług banku" - oświadczył Alior Bank.
W kolejnej aktualizacji posta bank zaznaczył, że "nie ma utrudnień w logowaniu do systemów bankowości internetowej" oraz że "Alior Banku działa prawidłowo".
Pomimo tego, klienci wciąż skarżą się na problemy z logowaniem. O ich przyczynę zapytaliśmy Joannę Nagierską, menedżer do spraw komunikacji Alior Banku. - Potwierdzamy, że w związku z dużą liczbą klientów odwiedzających portal banku strona internetowa mogła być przejściowo niedostępna. Przepraszamy klientów za niedogodności - poinformowała tvn24bis.pl.
Jak podkreśliła, system bankowości internetowej działa i klienci mogą dysponować swoimi środkami. Przyznała jednak, że są przypadki problemów z zalogowaniem się do systemów i wynikają one najprawdopodobniej z faktu, że "niektórzy klienci nie zapoznali się z instrukcją logowania". - Instrukcje logowania do bankowości internetowej zostały udostępnione klientom indywidualnym i klientom Biura Maklerskiego w dotychczasowym systemie bankowości internetowej. Instrukcje te będą dostępne na stronie Alior Banku i w bankowości internetowej przez kilka tygodni - wyjaśniała Nagierska.
Autor: ToL//bgr,gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock