Tylko do 31 grudnia 2021 roku będzie można skorzystać z aplikacji e-Deklaracje Desktop - poinformowało Ministerstwo Finansów w komunikacie. Resort dodał, że użytkownicy, którzy chcą zachować dostęp do deklaracji podatkowych, w tym PIT, wysłanych przez aplikację, mogą je zapisać jako pliki PDF.
Resort finansów w czwartkowym komunikacie przypomniał, jak podatnik może zapisać wysłane formularze w aplikacji e-Deklaracje Desktop.
"Formularze (deklaracje oraz Urzędowe Potwierdzenia Odbioru – UPO), które znajdują się w zakładce 'Moje rozliczenia', można zapisać w formie PDF lub wydrukować. Aby to zrobić, należy skorzystać z paska narzędzi Adobe Readera, który jest dostępny nad otwartym formularzem (po kliknięciu ikony dyskietki otworzy się okno z pytaniem o miejsce zapisania pliku, a po kliknięciu ikony drukarki – okno parametrów wydruku)" – napisano w komunikacie MF.
Poprzednie deklaracje złożone przez aplikację
Jak poinformował resort, deklaracje złożone przez aplikację e-Deklaracje Desktop w poprzednich latach mogą być niezbędne w przypadku składania zeznań lub deklaracji drogą elektroniczną, zarówno za pośrednictwem usługi Twój e-PIT , dostępnej w serwisie e-Urząd Skarbowy (np. potrzebna może być kwota przychodu z tegoroczego zeznania), formularzy interaktywnych, jak i formularzy on-line.
Mogą okazać się potrzebne także wtedy, gdy pojawi się konieczność sprawdzenia poprawności danych w deklaracjach składanych do urzędu skarbowego oraz przy ewentualnym składaniu korekty tych deklaracji.
Od 2022 roku nie będą dostępne instrukcje
MF przypomniało także, że od 1 stycznia 2022 roku w zakładce e-deklaracje nie będą dostępne instrukcje ani pliki instalacyjne aplikacji. Wyjaśniło również, że zmiany nie dotyczą formularzy interaktywnych wysyłanych przez bramkę e-Deklaracje - te będą nadal udostępniane i będzie je można wysyłać z wykorzystaniem wtyczki (plug-in).
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock