Coca-Cola Cherry zniknie ze sklepowych półek. W ten sposób amerykański gigant realizuje europejskie zobowiązanie do obniżenia całkowitej zawartości cukru w swoich produktach o 10 procent do 2020 roku.
Jak czytamy w komunikacie firmy Coca-Cola Polska, dotychczas sprzedawaną wersję napoju opartą na recepturze z zawartością cukru zastąpi Coca-Cola Cherry Zero Cukru.
"Nowa Coca-Cola Cherry Zero Cukru już zaczęła pojawiać się na polskich półkach sklepowych i stopniowo będzie dostępna w coraz większej liczbie punktów handlowych" - podkreślono w informacji firmy.
Inne rozwiązania
To nie jedyne rozwiązanie, które ma pomóc konsumentom kontrolować ilość spożywanych kalorii. Firma wprowadza bowiem także na rynek mniejsze opakowania swoich produktów.
Jednocześnie Coca-Cola wspólnie z innymi producentami żywności w Europie oraz z ekspertami do spraw żywienia pracuje nad uproszczeniem systemu oznaczeń składu produktów, dodając do niego kolory, które mają - według zapewnień - w intuicyjny sposób informować o tym, czy zawartość tłuszczu, cukru i soli oraz wartość kaloryczna danego produktu jest wysoka, średnia czy zerowa.
Celem jest stworzenie jednego systemu, który będzie można stosować w całej Europie, tak aby europejscy konsumenci mieli dostęp do tych samych informacj, niezależnie od miejsca, w którym w danej chwili przebywają.
W komunikacie firmy przypomniano, że działające w Polsce firmy prywatne podejmują kolejne działania na rzecz poprawy składu produktów spożywczych w naszym kraju.
Na początku grudnia list intencyjny w tej sprawie podpisały Instytut Żywności i Żywienia oraz organizacje sektora prywatnego: Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polbisco - Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych oraz Związek Pracodawców Hoteli, Restauracji i Cateringu.
Autor: mb//dap / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: shuterstock