Wydawca "Gazety Wyborczej", grupa medialna Agora zanotowała w II kwartale 2009 r. 12,27 mln zł zysku netto. To 43 proc. mniej niż w tym samym okresie przed rokiem. Mimo to prezes spółki zapowiedział, że Agora szykuje się do zakupów na rynku medialnym.
Jest to wynik kształtujący się w górnych granicach przewidywań rynkowych, których średnia wynosiła 9,3 mln zł. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości od 6,4 do 12,9 mln zł.
Zysk operacyjny Agory wyniósł 14,89 mln zł wobec 30,18 mln zł zysku rok wcześniej, a skonsolidowane przychody 297,74 mln zł wobec 343,68 mln zł rok wcześniej.
- Powodem znacznego pogorszenia wyników względem ubiegłego roku jest załamanie na rynku reklamy, a także spadek czytelnictwa prasy. Na dzień dzisiejszy spółka nie widzi oznak poprawy sytuacji na rynku reklamowym – napisali analitycy Domu Maklerskiego PKO BP w dzisiejszym komentarzu.
Przy okazji publikacji wyników, prezes Agory Piotr Niemczycki zapowiedział, że grupa planuje przejęcia podmiotów z branży medialnej i prowadzi prace związane z tymi planami. - Przy poprzedniej recesji pozyskaliśmy AMS i czasopisma. Obecny kryzys też chcemy wykorzystać, żeby pozyskać interesujące aktywa - powiedział Niemczycki podczas telekonferencji. Dodał, że spółka poczyniła już pierwsze kroki w tym kierunku.
Daleko idąca weryfikacja
Niemczycki nie potwierdził jednak dzisiejszych informacji prasowych, według których Agora może kupić za ok. 15 mln dol. pakiet udziałów w ukraińskiej grupie KP Media. Prezes Agory nie chciał jednak ich wyraźnie zdementować. - Patrząc na sytuację, jaka jest na Ukrainie, każda inwestycja na tym rynku musiałaby być poddana bardzo daleko idącej weryfikacji - zaznaczył Niemczycki.
Źródło: bankier.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24