W ciągu roku ceny dostępu do Internetu spadły o jedną czwartą – wyliczyła „Rzeczpospolita”. Dzięki temu w kieszeniach Polaków pozostanie około 200 mln zł rocznie, a samych internautów w kraju jest więcej o kilkaset tysięcy.
Jak wynika z badań firmy SMG/KRC, z sieci korzysta już 45 procent Polaków powyżej 15. roku życia.
Kablówki i komórki
Z operatorami telekomunikacyjnymi coraz skuteczniej konkurują operatorzy telewizji kablowej i sieci komórkowe, którzy razem mają już ponad 2 mln klientów internetowych usług.
W ubiegłym roku liczba abonentów tych usług wzrosła o 30 – 40 proc., a obecnie płaci za nie ok. 5 mln Polaków.
Razem - taniej
Jak stwierdza gazeta, na razie obniżanie cen operatorom się opłaca. – Nasze przychody rosną, ponieważ mamy coraz więcej klientów. Poza tym łączymy usługi telekomunikacyjne w pakiety, więc chociaż na każdej usłudze zarabiamy trochę mniej, to statystyczny abonent przynosi nam coraz wyższe przychody – powiedział "Rz" Simon Boyd, szef UPC Polska, drugiego co do wielkości dostawcy Internetu w Polsce.
Analitycy przestrzegają jednak, że nie ma już co liczyć na równie wysokie obniżki jak w ubiegłych latach. Ceny podstawowych usług internetowych zatrzymały się na poziomie 30–35 zł miesięcznie i trudno się spodziewać kolejnych spadków.
Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: TVN24