YouTube prowadzi rozmowy z przedstawicielami amerykańskiej ligi koszykarskiej (NBA), hokejowej (NFL), a także z przedstawicielami lig piłkarskich w Europie w sprawie bezpośrednich transmisji z rozgrywek - podaje Bloomberg. Niektóre mogą się pojawić w serwisie już w drugiej połowie roku.
Strategia Google, właściciela YouTube, zakłada wejście w transmisję imprez sportowych na całym świecie. Na początku ubiegłego roku koncern nabył globalne prawa do pokazywania w internecie rozgrywek indyjskiej ligi krykieta. Mecze są transmitowane w YouTube od marca 2010 roku i cieszą się dużą popularnością. Serwis zanotował w związku z ich pokazywaniem dodatkowe 55 mln wejść z 250 krajów.
Nie wiadomo jeszcze na jakich zasadach miałyby odbywać się transmisje i czy byłyby dostępne we wszystkich krajach. To wciąż jeden z punktów negocjacji. Zaangażowanie w sport ma pomóc w podniesieniu rentowności serwisu. Google kupił YouTube w 2006 roku za 1,65 mld dol. i ponad trzy lata musiał do niego dokładać.
Źródło: bloomberg.com
Źródło zdjęcia głównego: YouTube