Internetowy gigant Yahoo jest bliski zainwestowania milionów dolarów w aplikację mobilną Snapchat, której wartość może oscylować w okolicach 10 mld dolarów.
Snapchat jest jedną z najszybciej rosnących sieci społecznościowych. Pozwala użytkownikom na wysyłanie zdjęć i filmów, które "znikają" w kilka sekund po publikacji. Mimo, że na razie nie zarabia, jest łakomym kąskiem dla technologicznych gigantów. Mówi się, że firma odrzuciła już wartą 3 mld dolarów ofertę przejęcia od Facebooka, a także innych potentatów z branży, w tym Alibaby i Tencent.
Dobra inwestycja
Teraz zęby na Snapchat ostrzy sobie Yahoo. Jak donosi "The Wall Street Journal", firma może w kolejnej turze finansowania zainwestować w aplikację 20 mln dolarów. Kwota ta miałaby pochodzić ze środków, które Yahoo zgarnął z debiutu chińskiego internetowego giganta Alibaba, którego był udziałowcem. Jak zauważa BBC News, Yahoo pod rządami nowej szefowej Marissy Mayer (byłej dyrektorce w Google) poszukuje możliwości poszerzenia swojej oferty. W ubiegłym tygodniu firma kupiła mobilną aplikację do chatowania MeddageMe, wcześniej blogowy serwis Tumblr. Snapchat to dzieło grupy studentów Uniwersytetu Stanforda. Powstał w 2001 roku i szybko stał się bardzo popularny. Obecnie Facebook testuje podobne do Snapchatu narzędzie, które pozwala użytkownikom zaplanować automatyczne usunięcie ich postów.
Yahoo i Snapchat odmówiły komentarza w sprawie inwestycji.
Autor: mn//bgr / Źródło: BBC News
Źródło zdjęcia głównego: mat. promocyjne