TVN pozostaje liderem rynku w swojej grupie docelowej - widowni najbardziej wymagającej i atrakcyjnej dla reklamodawców. Wyniki oglądalności za lipiec są dla kanału bardzo optymistyczne - stację wybrała niemal jedna piąta (19,6 proc.) telewidzów z tej grupy w porze największej oglądalności oraz 15 proc. - w ujęciu całodobowym.
Wyniki badania przeprowadzonego przez AGB Nielsen Media Research jednoznacznie wskazują, że kanał TVN zdeklasował swoich rywali. Utrzymując silną pozycję w grupie osób w wieku 16-49 lat, potwierdził swoją odporność na spadki oglądalności, w porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku.
Jeśli chodzi o całą widownię, czyli ogólny udział stacji w rynku, to w lipcu TVN odnotował 16,9 proc. w peak time i 12,8 proc. w ujęciu całodobowym. Pomimo znacznie mniejszego, w porównaniu do głównych konkurentów, zasięgu technicznego (87 proc. gospodarstw domowych w Polsce) TVN był drugim najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w porze największej oglądalności.
Takie są Fakty
Lipcowe dane wskazują, że główny serwis informacyjny TVN - Fakty przyciągał aż 3,6 miliona widzów.
Średni miesięczny udział tego programu w rynku wyniósł 34,7 proc. Tym samym Fakty wyprzedziły swojego głównego konkurenta - Wiadomości TVP (31,6 proc.).
Portal też zyskał
Na koniec chcielibyśmy się pochwalić. Dzięki internautom w maju br. portal tvn24.pl odnotował rekordowy wynik 2,4 miliona użytkowników, będąc jednocześnie najchętniej odwiedzanym informacyjnym serwisem tematycznym w Polsce.
Według badania przeprowadzonego przez Megapanel PBI/Gemius, w maju tvn24.pl wyprzedził inne serwisy informacyjne należące do stacji radiowych i telewizyjnych: TVP.pl – 0,95 milion użytkowników, RMF.FM - 0,67 miliona użytkowników, Polskie Radio - 0,43 miliona użytkowników, Radiozet.pl - 0,33 miliona użytkowników oraz TVP.info - 0,15 miliona użytkowników.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl