TVN zdecydowanym liderem wpływów reklamowych w 2009 roku. Telewizja z reklam zgarnęła 2,853 mld zł. Mimo kryzysu to o 0,6 proc. więcej niż w zeszłym roku. Liczby te wynika z danych TNS OBOP, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Dane powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują ewentualnych rabatów, udzielanych zleceniodawcom.
TVN wyprzedziła w rankingu Telewizję Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 2 634 mln zł, czyli o 4 proc. mniej niż w 2008 roku.
Na trzeciej pozycji uplasowała się publiczna "Jedynka" z kwotą 1 773 mln zł, czyli o 19,9 proc. wyższą niż przed rokiem. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 18,7 proc. do poziomu 1 148 mln zł.
Najlepiej wśród stacji tematycznych, a zarazem piątą w rankingu ogólnym, jest stacja VIVA Polska. Jej przychody wyniosły 382 mln zł i są wyższe o imponujące 148 proc.
Najwięcej na reklamę wydawały wielkie firmy - Unilever, Polkomtel i Procter and Gamble. Dalej uplasowały się PTK Centertel oraz L'oreal Polska.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24\Archiwum