Październik 2009 był jednym z najlepszych pod względem oglądalności miesięcy w dwunastoletniej historii telewizji TVN. 31 października kanał odnotował rekordowy sobotni wynik oglądalności, w peak time osiągając udział w rynku na poziomie 33,9 proc. Duży w tym udział miało show "Mam Talent!".
Największą popularnością w październiku cieszył się właśnie program rozrywkowy "Mam Talent!", który przyciągał przed telewizory do 6 mln widzów. W grupie docelowej TVN (16-49 lat, mieszkańcy miast powyżej 100 tys. mieszkańców) program odnotował średni udział w rynku na poziomie 50,8 proc.
Z kolei "Taniec z Gwiazdami" oglądało do 5,1 mln widzów, a jego udział w rynku w naszej grupie docelowej wyniósł 28,8 proc. Niezwykłą popularnością cieszyły się też serial "Brzydula" (do 4,4 mln widzów, średni udział w rynku w grupie docelowej 51,6 proc.) i serwis informacyjny "Fakty" (do 5,5 mln widzów, 33,2 proc.).
Po raz pierwszy w swej historii "Fakty" wyprzedziły w październiku swojego głównego konkurenta - "Wiadomości", nadawane w telewizji publicznej.
Kanał TVN utrzymał pozycję lidera w swojej grupie docelowej, osiągając średnio 25,3 proc. oglądalności całodobowo. Stacja znacznie wyprzedził tym samym swoich konkurentów: Polsat (14,9 proc.), TVP1 (12,3 proc.) i TVP2 (10 proc.)
Pomimo znacznie mniejszego, w porównaniu do głównych konkurentów, zasięgu technicznego (TVN dociera 89 proc. gospodarstw domowych w Polsce) był także najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w ujęciu ogólnopolskim w peak time (18.00-23.00).
TVN osiągnęła w tym czasie średnią oglądalność na poziomie 22,9 proc. W tej kategorii konkurenci wypadali znacznie słabiej: TVP zanotowała wynik na poziomie 19,6 proc., Polsat 16,3 proc., a TVP2 15,9 proc.
W internecie też na czele
Grupa TVN świetnie radziła sobie także w internecie. Onet.pl pozostał liderem zarówno pod względem liczby użytkowników (12,1 miliona), łącznej liczby przeczytanych stron (3,5 miliarda odsłon), jak i całkowitego czasu spędzanego na portalu (średni czas spędzony na stronach portalu wyniósł prawie 5 godzin). Oznacza to, że strony Grupy Onet.pl odwiedza o 1,7 miliona użytkowników więcej niż witryny Grupy Wirtualna Polska, o 2,2 miliona więcej niż w przypadku Grupy Interia.pl, o 2,4 miliona więcej niż strony Grupy Gazetę.pl oraz o 2,9 miliona więcej niż witryny należące do Grupy o2.pl.
Także portal tvn24.pl w sierpniu 2009 r. odnotował znakomity wynik. Z liczba 2,5 miliona użytkowników był najchętniej odwiedzanym informacyjnym serwisem tematycznym w Polsce. W ten sposób zdecydowanie wyprzedził inne serwisy informacyjne należące do stacji radiowych i telewizyjnych: RMF.FM - 0,7 miliona użytkowników, Polskie Radio - 0,49 miliona użytkowników, Radiozet.pl - 0,35 miliona użytkowników oraz TVP.info - 0,15 miliona użytkowników.
Z kolei Plejada.pl, multimedialny serwis internetowy poświęcony informacjom ze świata show-biznesu, w sierpniu 2009 r. odnotowała 1,7 miliona użytkowników.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl