Nasz siostrzany, ekonomiczno-biznesowy kanał telewizyjny TVN CNBC w piątek obchodzi swoje urodziny. Po raz pierwszy widzowie na swych ekranach mogli zobaczyć go dokładnie przed trzema laty. Z okazji rocznicy kanał już od poniedziałku nadaje w nowej oprawie - i z krótszą nazwą.
Dokładnie 3 września na ekranach telewizorów zadebiutowała TVN CNBC Biznes - wyspecjalizowany kanał telewizyjny poświęcony tematyce ekonomicznej, przygotowywany we współpracy z telewizją CNBC, światowym nadawcą programów o tej tematyce.
Od początku istnienia stacji najciekawsze jej materiały pojawiają się także na stronach portalu tvn24.pl. TVN CNBC ma także własną stronę internetową www.tvncnbc.pl.
Nowy wizerunek
Z okazji trzecich urodzin TVN CNBC pokazała się w nowej odsłonie - zmieniła się nazwa, logotyp oraz oprawa graficzno-muzyczna kanału. Ramówka stacji zyskała dwa nowe programy – "Strategie Rynkowe" i "Blajer mówi: BIZNES".
- Dziś, po trzech latach działalności, uważamy, że pojęcie "biznes" jest na tyle mocno związane ze znakami TVN i CNBC, że nie musimy dłużej tłumaczyć czym się zajmujemy. Dlatego zdecydowaliśmy, że na tym etapie możemy już sobie pozwolić na zmianę nazwy kanału na "TVN CNBC", co planowaliśmy od początku istnienia stacji – mówi dyrektor i redaktor naczelny kanału Roman Młodkowski.
Ogląda 1/8 pieniędzy w Polsce
Młodkowski ocenił, że docelowa grupa, dla której jest przeznaczony kanał liczy ok. 2 milionów Polaków, przy czym zastrzegł, że szacunek ten opiera na liczebności tych, którzy do niedawna znajdowali się w tzw. trzecim progu podatkowym. - Jeśli każdego dnia mamy ok. 450 unikalnych widzów, którzy przynajmniej na 10 minut zasiadają przed telewizorem i oglądają nasz program, to jest to 1/4 tego targetu. Ogląda nas 1/8 pieniędzy w Polsce, to przyzwoity wynik - uznał redaktor naczelny TVN CNBC.
Podkreślił jednak, że choć kanał biznesowy ze swej natury jest skierowany do ludzi zamożnych, to na co dzień jego dziennikarze właśnie tym zamożnym "wydzierają wiedzę", jak robić interesy. - Jeśli ktoś chciałby wiedzieć, jak to wszystko działa, to my dajemy szansę dowiedzenia się rzeczy, które są trudne do znalezienia w innych mediach - zapewnił.
Nowości w ramówce
W ramówce jesiennej TVN CNBC znajdą się dwie nowe pozycje programowe. W każdą środę Błażej Karwowski, dziennikarz z doświadczeniem pracy w CNBC w Londynie, zaprosi na program "Strategie Rynkowe" (środa, godz. 13.30). O strategiach inwestycyjnych będzie rozmawiał z Polakami pracującymi w zagranicznych instytucjach finansowych, udzielającymi wywiadów ze studiów CNBC na całym świecie.
Natomiast od poniedziałku do piątku, o godz. 12.30, Paweł Blajer proponuje swój autorski program, stworzony z myślą o przedsiębiorcach – "Blajer mówi: BIZNES". Magazyn skoncentruje się na praktycznych stronach prowadzenia własnej firmy, zapozna z często zmieniającymi się przepisami prawnymi, przypomni o terminach podatkowych. Nie zabraknie również teorii, która jest niezbędna w rozumieniu i prowadzeniu biznesu.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC