Składając nasze rozliczenie podatkowe w urzędzie skarbowym nie musimy załączać żadnych dokumentów, które zobowiązują nas np. do ulgi. - Pamiętajmy jednak, że obowiązek podatkowy wygasa dopiero po pięciu latach i przez ten czas powinniśmy trzymać wszystkie dokumenty, które uwzględniamy w naszym formularzu PIT - mówił w podatkowym cyklu "Twój brat PIT" w TVN CNBC Biznes Andrzej Kulmatycki z Izby Skarbowej w Warszawie.
- Coraz częściej zdarza się, że urząd skarbowy wzywa nas, abyśmy przedstawili dokument, na podstawie którego klika lat temu skorzystaliśmy z ulgi. Mogą to być chociażby faktury za internet. Dlatego najbezpieczniej jest stosować się do wymogu trzymania dokumentów przez pięć lat, aby w razie takiego wezwania bez problemu wyjaśnić wszystkie wątpliwości - mówił Andrzej Kulmatycki. Ekspert podkreślił, że nawet po jednym wezwaniu lepiej jest trzymać takie dokumenty, bo do wezwania może dojść ponownie.
Zobacz, gdzie możesz się poradzić
"Twój brat PIT" przygotował również informację o tym, gdzie i w jakich godzinach najbliżej swojego miejsca zamieszkania można uzyskać bezpłatne informacje odnośnie naszego rozliczenia.
W razie problemów z wypełnieniem PIT-a możemy także skorzystać z pomocy infolinii Krajowej Informacji Podatkowej. Wystarczy zadzwonić z z telefonu stacjonarnego pod numer telefonu 0801 055 055, lub z komórkowego pod nr 22 330 03 30. Pytania dotyczące wypełniania rocznych zeznań podatkowych można przesyłać do naszych ekspertów na adres PIT@tvn.pl. Więcej rozmów ze specjalistami o podatkach można znaleźć na stronie telewizji TVN CNBC Biznes www.tvncnbc.pl.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES