Niemiecki producent odzieży i sprzętu sportowego Adidas miał 9 mln euro zysku w II kwartale 2009 roku. I chociaż to o dwa miliony więcej niż prognozował rynek, to wynik giganta jest i tak o 93 proc. mniejszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Analitycy prognozowali, że drugi na świecie - po amerykańskim Nike - producent sprzętu i odzieży sportowej zakończy kwartał zyskiem wysokości 7 mln euro. W drugim kwartale zeszłym roku było to 117 mln euro, a pierwszym tego - pięć mln euro.
Niemiecka spółka zanotowała 3-procentowy spadek sprzedaży kwartalnej, która wyniosła 2,5 mld euro. I chociaż wzrosła ona w USA i Ameryce Łacińskiej, to spadła na cennych dla spółki rynkach Europy i Azji.
Adidas spodziewa się 1 do 5 proc. spadku sprzedaży w całym roku. - Spodziewamy się, że osiągnęliśmy już dno, od którego jeszcze w tym roku zaczniemy się odbijać - powiedział szef Adidasa Herbert Hainer.
Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: TVN24