Programy lojalnościowe i wydłużenie gwarancji - to sposób, w jaki Toyota chce walczyć o odzyskanie klientów i ich zaufania - po tym, jak ogłosiła globalną akcję naprawy ponad 8,5 miliona samochodów. Problemy między innymi z pedałami gazu i hamulca mocno nadwyrężyły sprzedaż koncernu, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych.
Jednym z pomysłów na odzyskanie reputacji za oceanem ma być podwojenie premii dla klientów powracających do Toyoty - do 2 tysięcy dolarów.
W ten sposób japoński koncern przebiłby bliźniacze oferty swoich amerykańskich konkurentów, czyli General Motors, Forda czy Chryslera. Kolejnym pomysłem jest wydłużenie okresu gwarancji na nowe auta, do nawet 10 lat lub 100 tysięcy mil - czyli około 160 tysięcy kilometrów.
W styczniu sprzedaż Toyoty w USA spadła o 16 procent rok do roku, do najniższego poziomu od ponad 10 lat. Analitycy spodziewają się, że luty może okazać się jeszcze gorszy.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: EPA