Disney zarabia coraz mniej. Zysk netto amerykańskiego giganta medialnego w pierwszym kwartale 2009 okazał się o 46 procent niższy niż rok wcześniej. Koncern skarży się, że konsumenci coraz mniej wydają na rozrywkę, a firmy - na reklamę. Szefowie Disney'a są jednak zdania, że najgorsze prawdopodobnie już minęło.
Disney zarobił netto w pierwszym kwartale 613 milionów dolarów, wobec 1,13 miliarda dolarów rok wcześniej.
Przychody z działalności słynnych Disneylandów spadły aż o 12 procent - zarówno z powodu mniejszej liczby odwiedzających, jak i ze względu na obniżki cen biletów. Już przed miesiącem koncern zapowiedział zwolnienia w swoich parkach rozrywki.
Kiepsko radziły sobie ostatnio wyprodukowane filmy - "Confession of a Shopaholic", "Bolt", czy "Beverly Hills Chihuahua".
Prezes koncernu powiedział, że widzi już pewne oznaki stabilizacji w gospodarce i spodziewa się wzrostu przychodów w reklam w swoich sieciach telewizyjnych i odbicia w sprzedaży biletów do parków rozrywki.
Disney jest także właścicielem sieci telewizyjnych ABC oraz ESPN.
Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu