Nadchodzi pora pisania listów do Mikołaja. To, czego pragną dzieci pod choinkę, tyleż interesuje samego Świętego, co i handlowców. Oczekiwania brytyjskich dzieci zbadano jak najbardziej profesjonalnym sondażem "Duracell Toy Report". Wyniki pokazują jasno: samochodziki i lalki idą w odstawkę, dzieci chcą elektronicznych gadżetów.
Zbadano oczekiwania dzieci od 5 do 16 lat. Jak się okazuje, gusta współczesnych milusińskich diametralnie różnią się od tego, co lubiły poprzednie generacje. Na dodatek ich preferencje kierują się w stronę jednej firmy: Apple.
Jej produktów pożąda każdych czworo na pięcioro ankietowanych dzieci, a pierwsze trzy pozycje w rankingu zajęły trzy flagowe produkty koncernu z Cuppertino: iPhone 4, iPod Touch i iPad.
Wyroby Apple na pierwszym miejscu swej listy życzeń umieszcza 17 proc. dzieci w wieku od pięciu do ośmiu lat, połowa grupy 9-12 lat i 2/3 najstarszych, tych z przedziału od 13 do 16 lat.
Z raportu wynika, że następuje przy tym unifikacja życzeń dziewczynek i chłopców, podczas gdy dawniej występowały wyraźne różnice pomiędzy nimi.
Chłopcy maja lepiej
Okazuje się też, że współczesne brytyjskie dzieci mają przeciętnie 39 zabawek, ponad dwukrotnie więcej niż ich rodzice w tym samym wieku. Więcej zabawek posiadają chłopcy (41) niż dziewczynki (36).
Rodzice chłopców planują też wyższe wydatki na świąteczne prezenty dla nich: przeciętny brytyjski chłopiec otrzyma podarunki za 153 funty (równowartość niespełna 680 złotych), natomiast dziewczynka za 145 funtów (640 zł).
Lista najbardziej pożądanych podarunków małych Brytyjczyków:
1. iPhone 4 (14%) 2. iPod touch (13%) 3. iPad (12%) 4. Kinect for Xbox (6%) 5. Zhu Zhu Pet Hamsters/Kung Zhu Hamsters (5%) 6. Flip Video Camera (4%) 7. Toy Story 3 Jet Pack Buzz Lightyear (4%) 8. PlayStation Move (4%) 9. LEGO Harry Potter Years 1-4 Video Game (3%) 10. Barbie Video Girl (3%).
Źródło: Sky News
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu / Wong-Mei-Teng