Wprowadzenie przez Polskapresse nowego ogólnopolskiego dziennika nie podniosło zbytnio ogólnej sprzedaży gazet wydawanych przez grupę. Średnia sprzedaż "Polski" - 368 tys. egz. - była w pierwszym tygodniu tylko ponad 50 tys. egz. większa, niż średnia sprzedaż w pierwszym półroczu br. gazet, które tworzą trzon projektu "Polska".
Według danych szacunkowych w pierwszym tygodniu od startu (15 października) "Polska" sprzedawała się średnio w 367 961 egzemplarzach dziennie.
W poszczególnych dniach tygodnia sprzedaż wyglądała następująco; • w poniedziałek – 15 października 295 900 egz. • we wtorek – 16 października 269 292 egz. • w środę – 17 października 241 265 egz. • w czwartek – 18 października 239 033 egz. • w piątek – 19 października 764 570 egz. • w sobotę – 20 października 397 707 egz.
"Polska" jest zadowolona - Wstępne wyniki sprzedażowe za pierwszy tydzień są dla nas miłym zaskoczeniem. Spełniają nasze oczekiwania, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę okoliczności, czyli tydzień intensywnej kampanii wyborczej i szumu medialnego gdzie ciężko było przebić się z informacją o nowym tytule – mówi Tomasz Wróblewski, wiceprezes Polskapresse.
Jak podaje Związek Kontroli Dystrybucji Prasy średnia dzienna sprzedaż ogółem sześciu regionalnych dzienników Polskapresse stanowiących trzon sprzedaży grupy i włączonych do projektu "Polska" ("Dziennika Bałtyckiego", "Dziennika Łódzkiego", "Dziennika Zachodniego", "Gazety Krakowskiej", "Gazety Wrocławskiej Słowa Polskiego" i "Głosu Wielkopolskiego") w pierwszym półroczu br. wyniosła 313 942 egzemplarzy. Pokazuje to, że nowy ogólnopolski dziennik podniósł sprzedaż o ponad 50 tys. egz.
Dla porównania według ostatnich danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za wrzesień br. ogólnopolski "Fakt" osiągnął średnią sprzedaż 497 026 egz., a "Gazeta Wyborcza" – 438 883 egz.
Źródło: Presserwis, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24