Polska wódka zawsze cieszyła się renomą na świecie. Tym razem sukces należy do marki Sobieski, która z impetem zdobywa amerykański rynek, pokonując krajowych rywali - donosi "Puls Biznesu". Produkt grupy Belvedere jest najszybciej rosnącą marką wódki na rynku USA - wynika z najnowszego rankingu brytyjskiej firmy International Wine and Spirit Record.
To miód na serce producenta - alkoholowej grupy Belvedere, która boryka się z wysokim zadłużeniem i problemami z wierzycielami.
Na szczyt jeszcze daleko
Choć według IWSR, Sobieski zdołał w 2008 r. zwiększyć sprzedaż w ogarniętych kryzysem USA aż o 410 proc., to wciąż za mało, by dorównać wynikom rywali. Sprzedaż wódki Sobieski wzrosła z 50 tys. 9-litrowych kartonów aż do 255 tys. Tymczasem np. Smirnoff Red sprzedał w 2008 r. 7,2 mln kartonów wódki.
Należy jednak podkreślić, że amerykańska kariera Sobieskiego trwa zaledwie dwa lata. Według szacunków grupy Belvedere, sprzedaż wódki Sobieski na rynku amerykańskim w ciągu najbliższych 3 lat może sięgnąć nawet 3 mln 9-litrowych kartonów.
Źródło: Puls Biznesu
Źródło zdjęcia głównego: TVN24