Kanał TVN odnotował w październiku rekordowe wyniki oglądalności, dystansując konkurencję we wszystkich ważnych kategoriach. Najpopularniejszym programem był "Mam talent!".
W czasie najlepszej oglądalności telewizji (godz. 18:00-23:00) TVN był w październiku liderem i jedyną stacją spośród dużych kanałów telewizyjnych w Polsce, która odnotowała wzrost oglądalności, także całodobowo. W "peak timie" udział TVN w rynku w październiku 2008 wyniósł 22,5 proc. (20,6 proc w 2007). TVP1 osiągnęła odpowiednio 21,3 proc. (22,1), TVP2 18,4 (19,2), a Polsat 16,1 proc. (18,1).
TVN miała ogólny udział w rynku 19,4 proc., wobec 17,5 proc. przed rokiem (TVP1 odpowiednio 21,7 i 22,0; TVP2 16,9 i 18,2, Polsat 14,2 i 16,3).
W październiku TVN także znacząco umocnił pozycję lidera w swojej grupie docelowej - wśród widzów w wieku 16-49 lat mieszkających w dużych miastach (powyżej 100 tys. mieszkańców). W tej grupie stacja zwiększyła swój całodobowy udział o 3,6 punktu procentowego, do historycznie najwyższego poziomu 26,8 proc. Wyniki te niemal dublują rezultaty głównych rywali.
Według TVN dobre wyniki są efektem jesiennej oferty programowej kanału. We wrześniu wystartował nowy program rozrywkowy "Mam talent!" – polska wersja programu "Got talent", który przyciągnął przed telewizory do 5,3 miliona widzów.
Inny program rozrywkowy - "Taniec z gwiazdami" miał widownię do 5,1 miliona widzów, pomimo że jest to już ósma edycja. Serial kryminalny "W-11 Wydział Śledczy" - do 4,5 miliona widzów.
Główny serwis informacyjny "Fakty" gromadził w październiku przed telewizorami do 5 milionów widzów (wszystkie dane AGB Nielsen Media Research).
TVN rządzi też w sieci
Grupa TVN jest także właścicielem Onet.pl – największego i najczęściej odwiedzanego portalu internetowego w Polsce. Onet.pl jest liderem zarówno pod względem liczby użytkowników, łącznej liczby przeczytanych stron, jak i łącznego czasu spędzanego na portalu.
Wg ostatnich danych, w sierpniu 2008 roku, polscy internauci dokonali na Onet.pl 3,3 miliarda odsłon. Łącznie w sierpniu Onet odwiedziło 9,7 miliona użytkowników, a średni czas spędzony na stronach portalu wyniósł ponad 6 godzin.
Onet.pl odwiedziło o 1,4 miliona użytkowników więcej niż Wirtualną Polskę, o 2,3 miliona więcej niż Interię, o 2,5 miliona więcej niż o2.pl oraz o 2,7 miliona więcej niż Gazetę.pl (Źródło: Megapanel/PBI).
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn