Na warszawski parkiet weszła we wtorek firma Rainbow Tours. Prawa do akcji spółki wzrosły na debiucie o 1,2 proc. Jednak na zamknięcie notowań akcje warte były już o 4 proc. mniej niż na otwarciu. W środę na GPW zadebiutuje firma CP Energia.
Rainbow Tours jest 55. debiutantem na GPW w tym roku i 327. spółką notowaną na warszawskim parkiecie. O godz. 9:38 kurs wynosił 9,00 zł, czyli był równy cenie emisyjnej. Na zakończeniu notowań akcje spadły do 8,63 zł.
Biuro podróży Rainbow Tours oferowało 2 mln akcji serii E w pierwotnej ofercie publicznej. Stopa redukcji zapisów na akcje serii E w transzy małych inwestorów wyniosła 28,33 proc. W transzy tej oferowano 1 mln walorów. W transzy dużych inwestorów, w której oferowano także 1 mln akcji, w wyniku przeprowadzenia wiążącego procesu budowy księgi popytu inwestorzy biorący udział w tym procesie i umieszczeni na liście wstępnego przydziału złożyli trzy zapisy na łączną liczbę 500 tys. akcji serii E, zaś inwestorzy nie biorący udziału w procesie budowy księgi popytu złożyli pięć zapisów łącznie na prawie 670 tys. akcji. Nowi akcjonariusze objęli 16,67 proc. akcji w powiększonym kapitale spółki.
W pierwszej połowie 2007 roku zysk netto Rainbow Tours wyniósł 524 tys. zł wobec 125 tys. zł rok wcześniej przy 48,72 mln zł przychodów wobec 34,70 mln zł rok wcześniej. W całym 2006 roku zysk netto wyniósł 3,14 mln zł przy 109,16 mln zł przychodów.
Konkurent PGNiG szykuje się na parkiet
Jutro na giełdę rusza CP Energia - jedyna w Polsce firma gazowa z własnymi zakładami w Rosji i jedyna poza PGNiG, która ma kontrakt eksportowy z Gazpromem. Zarząd giełdy podjął uchwałę o wprowadzeniu do obrotu giełdowego 3 mln praw do akcji CP Energii. Oferta publiczna CP Energii obejmowała 3 mln akcji nowej emisji i 300 tys. akcji już istniejących. Cenę emisyjną ustalono na 9 zł. W transzy inwestorów indywidualnych objęto 1 mln akcji. Stopa redukcji zapisów wyniosła prawie 39 procent.
CP Energia ma ambitne plany rozwoju. W tym roku sprzeda ok. 30 mln m sześc. gazu, ale plany na przyszły rok przewidują wzrost już do 114 mln m sześc., a strategia spółki zakłada zwiększanie sprzedaży o 100 mln metrów sześciennych co trzy lata.
Źródło: ISB
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES