Pekao, ING Bank Śląski, mBank, VeloBank, Credit Agricole, Bank Pocztowy i Toyota Bank - te instytucje finansowe zaplanowały przerwy techniczne w najbliższych dniach. W niektórych przypadkach pojawią się utrudnienia w realizacji przelewów, płatnościami BLIK czy logowaniu do bankowości mobilnej.
Pekao
"18 maja (niedziela) w godzinach 22.00 - 23.30 prowadzone będą prace techniczne, które mogą powodować czasową niedostępność stron internetowych banku" - przekazał bank Pekao.
Dodał przy tym, że "prace nie mają wpływu na dostęp do usług i produktów Banku Pekao S.A., w tym systemów bankowości elektronicznej".
"W razie potrzeby uzyskania informacji prosimy o kontakt z infolinią, która dostępna jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Przepraszamy za niedogodności" - napisano w komunikacie.
ING Bank Śląski
Prace serwisowe zostaną przeprowadzone także w ING Banku Śląskim. Utrudnienia mają obejmować moduł Makler.
"Niedostępność Maklera w sobotę 17 maja. W godzinach 08.00 – 20.00 niedostępny będzie moduł Makler w Moim ING" - poinformował bank.
mBank
W sobotę, 17 maja, niedostępne będą także niektóre usługi mBanku.
"Ze względu na zaplanowane prace rozwojowe, w sobotę 17 maja w godz. 7.00-21.00 nie zalogujesz się do eMaklera, mBank Giełdy i mInwestora" - napisał mBank.
VeloBank
VeloBank poinformował w komunikacie, że w niedzielę, 18 maja, między godziną 00:00 a 7:00 niedostępna będzie bankowość mobilna i internetowa.
Nie można będzie między innymi:
- zalogować się do bankowości internetowej i mobilnej,
- skorzystać z Blika,
- zlecić przelewu.
Utrudnienia mogą też objąć płatności kartą online. Pomimo przerwy technicznej klienci nadal zapłacą kartą, zbliżeniowo, opaską lub zegarkiem oraz wpłacą i wypłacą gotówkę z bankomatu.
"Pamiętaj, że w przypadku wszelkich problemów nasza infolinia czynna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu i służy pomocą" - dodał bank.
Credit Agricole
Bank Credit Agricole przekazał w komunikacie, że w nocy z soboty na niedzielę (17.05-18.05) między godziną 00:00 a 8:30 nie będą dostępne następujące usługi:
- aplikacja mobilna,
- Strefa Biznesu,
- CA24 eBank,
- Przelew Online i Blik.
"W tym czasie nie dostaniesz też powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą. Na naszej infolinii wyłącznie zastrzeżesz kartę. Wpłaconą gotówkę we wpłatomacie zaksięgujemy po zakończeniu przerwy" - napisał bank.
"Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek miej przy sobie gotówkę" - dodano.
Credit Agricole zaznaczył, że niepodpisane umowy w serwisach CA24 Bank albo CA24 Mobile należy podpisać przed niedostępnością.
Bank Pocztowy
Prace serwisowe zostaną przeprowadzone również w Banku Pocztowym. W dniach 17 i 18 maja w godzinach między 7:00 a 11:00 nie będzie możliwe:
- wykonanie transakcji kartą w internecie z usługą 3D Secure,
- przyłączenie karty do portfela cyfrowego Google Pay, Apple Pay, Xiaomi Pay, Garmin Pay.
"W dniu 20.05.2025 w godzinach 04:00 – 06:00 brak możliwości pobrania wartości szczegółów karty (przy wydaniu karty wirtualnej również nie będzie od razu widoczny jej numer)" - dodano w komunikacie.
Toyota Bank
"W dniu 18.05.2025 r. w godzinach 07:00 – 12:00 planujemy prace serwisowe w naszych systemach" - przekazał Toyota Bank.
Jak wyjaśniono, w tym czasie mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do Systemu Bankowości Elektronicznej, Automatycznego Serwisu Technicznego, wyciągów i tak zwanych szybkich płatności oraz autoryzacji płatności kartowych.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock