Pierwsi polscy wydawcy prasy negocjują warunki sprzedaży swoich gazet za pośrednictwem elektronicznych czytników eClicto kieleckiej firmy Kolporter. Oferta ma się pojawić za kilka miesięcy - zapowiada "Dziennik Gazeta Prawna".
Jak pisze "DGP", z Kolporterem rozmawiają już Agora, Axel Springer Polska, INFOR PL i Murator. Chcą, by ich oferta pojawiła się w nowych wersjach eClicto, które będzie miało dostęp do internetu i pojawi się na rynku w tym roku.
Obecny od niedawna na rynku model przeznaczony jest przede wszystkim do czytania e-booków i nie ma połączenia z siecią.
Globalny trend
Zainteresowanie wydawców e-czytnikami zwiększają zmiany, jakie dokonują się na światowym rynku tych urządzeń - podkreśla "DGP".
W ubiegłym roku najpierw zaostrzył konkurencję największy globalny e-sklep Amazon.com, wprowadzając kolejną wersją czytnika Kindle. Potem dołączył do niego amerykański wydawca Barnes & Noble, wprowadzając na rynek własny e-czytnik Nook. W ostatnich dniach koncern Apple zaprezentował swój elektroniczny tablet iPad, pozwalający także na czytanie książek i prasy.
Według Zbigniewa Benbenka, przewodniczącego rady nadzorczej Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych, właściciela wydawnictwa Murator, wydawcy m.in. Super Expressu, ostatecznie walkę o dystrybucję i udział w rynku wygrają gracze globalni – Amazon czy Apple.
– eClicto ma szanse na swoje miejsce i też chcemy z nim współpracować. Zanim wejdą do nas globalni gracze, musimy już być na tym rynku obecni z wypracowanymi modelami biznesowymi i dostosowaną ofertą. Nie możemy popełnić błędu branży muzycznej, która przespała ten moment i dała sobie narzucić warunki jednego gracza firmy Apple – powiedział w rozmowie z "DGP" Zbigniew Benbenek.
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"
Źródło zdjęcia głównego: Materiał prasowy