Euromag, odlewnia magnezu z Kędzierzyna - Koźla uruchomi w pod koniec roku produkcję komponentów instalowanych we francuskiej kolei TGV. Pierwszym detalem wnętrza superszybkiego pociągu produkowanym w Euromag będzie podłokietnik. Jeśli się sprawdzi, spółka wyprodukuje też inne części.
W październiku Euromag uruchomi produkcję testową podłokietników, która będzie trwać około dwóch tygodni. W tej chwili przygotowywane jest narzędzie i forma odlewu. Kontrakt z firmą Compin, która zajmuje się wystrojem wnętrza mknącego nawet 300 km\h, TGV, zakłada produkcję 20 tys. części rocznie.
Polski akcent u światowych gigantów
Produkcja elementów dla TGV to kolejne zamówienie realizowane przez odlewnię. Wcześniej na współpracę z Euromag zdecydowali się tacy giganci jak Delphi - największy producent części samochodowych na świecie, czy Makita - japoński producent profesjonalnych elektronarzędzi.
- Referencje zdobyte dzięki poprzednim projektom sprawiły, że marka Euromag staje się rozpoznawalna w europejskim środowisku odlewniczym. Cieszyć może fakt, że bardzo często to nie my musimy aktywnie szukać klienta, dla którego moglibyśmy coś odlać. Klienci dostrzegają zalety współpracy z nami i sami się do nas zgłaszają. Produkcja dla TGV to dla nas bardzo prestiżowy projekt - powiedział cytowany w komunikacie Jarosław Litwiński, prezes Euromagu.
Źródło: wnp.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24