Polski oddział Pepsi postanowił podebrać klientów dominującej na rynku napojów bezalkoholowych Coca-Coli - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Walka już rozpoczęta. Pepsi zaatakowała ceną.
Obecnie Coca-Cola wiedzie zdecydowany prym na rynku. Pepsi, choć nie liczy, że to zmieni, to chce urwać rywalowi część udziału. Koncern już w zeszłym roku zorganizował akcję promocyjną, która ma zwrócić uwagi klientów na jego markę. Wynik jest całkiem niezły. Pepsi zwiększyła udział w rynku i zanotowała wzrost znajomości marki wśród klientów.
Ceną i współpracą
Poza znacznymi obniżkami cen napojów, Pepsi udało namówić do współpracy sieć popularnych wypożyczalni Beverly Hills. Każdy kto zdecyduje się na wypożyczenie filmu będzie mógł kupić napój w dużo niższej cenie.
- Zmiana wizerunku i liczne akcje promocyjne, które przygotowaliśmy na ten rok, mają na celu zwiększenie naszej sprzedaży. Uderzamy przede wszystkim w klientów, którzy wciąż nie są zdeklarowani, która markę wolą - powiedział w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawna" Bartłomiej Szmaj z Pepsi-Cola General Bottlers.
Już wkrótce można oczekiwać kontry ze strony Coca-Coli, która również planuje w tym roku zwiększyć swoje udziały w rynku.
Możemy przypuszczać, że producenci będą musieli postawić na obniżkę cen, aby zdobyć nowych klientów. To zapewne pozytywna wiadomość dla wszystkich konsumentów.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu