Operatorzy komórkowi nie podjęli spektakularnych akcji marketingowych, których celem byłoby zatrzymanie abonentów przed odchodzeniem do sieci wRodzinie, związanej z medialnym imperium o. Tadeusza Rydzyka. Na razie jedynie obserwują nowego konkurenta - zauważa Presserwis.
Telefonia ojca Tadeusza Rydzyka wystartowała w minioną sobotę ze spektakularną "promocją" na pielgrzymce Rodziny Radia Maryja na Jasną Górę. Oferta kierowana jest głównie do społeczności skupionej wokół Radia Maryja i TV Trwam, w której znaczny odsetek stanowią ludzie w starszym wieku.
Jak pisze Presserwis, najwięksi operatorzy komórkowi nie obawiają się jednak, że nowa sieć odbierze im abonentów w tej grupie wiekowej. - Nigdy nie oglądamy się na naszych konkurentów, to my od dwóch i pół roku dyktujemy poziom cen na tym rynku – buńczucznie stwierdza rzecznik prasowy Play Marcin Gruszka. Jak dodaje, w firmie nie są planowane specjalne usługi dla starszych abonentów Play.
Adam Suchenek z biura komunikacji korporacyjnej Polkomtelu SA (marki Plus, Sami Swoi, 36.6, Simplus) jest zadowolony ze sprzedaży oferty Sami Swoi adresowanej właśnie do starszych osób. Jego zdaniem marka ma ugruntowaną pozycję i nie ma zagrożenia ze strony nowego gracza. Ponadto Suchenek zwraca uwagę, że sieć wRodzinie to kolejna profilowana oferta na rynku. - Wprowadzana jest w dosyć trudnym dla operatorów czasie, rynek jest bardzo wymagający – wskazuje w rozmowie w Presserwisem, ale dodaje, że Polkomtel będzie obserwować poczynania nowego konkurenta.
Sieć zweryfikuje rynek
Natomiast Andrzej Pomarański, szef biura prasowego PTC (marki Era i Heyah), zauważa, że przy obecnym wyrównanym poziomie cenowym i technologicznym na rynku telekomów szanse sukcesu uwarunkowane są umiejętnościami zaistnienia na rynku. - Poza kształtem oferty dużo zależeć będzie od samej marki, specyfiki komunikacji oraz kanałów dystrybucji. Ostatecznie i tak trafność przedsięwzięcia zweryfikuje rynek - dodaje.
PTC jako jedyna uruchomiła z początkiem lipca usługę Era Sieć Rodzinna, która może zainteresować tych, którzy mają wśród bliskich starsze osoby - przypomina Presserwis. W ramach usługi jeden abonent sponsoruje grupę osób, które otrzymują limit bezpłatnych minut na "rodzinne" połączenia.
Źródło: Presserwis
Źródło zdjęcia głównego: TVN24