Jesteś macho? Uważaj! Reklamy z roznegliżowanymi paniami powodują, że nie dostrzegasz zawyżonych cen. Tak przynajmniej wynika z badań belgijskich naukowców. Wszystko przez testosteron.
Jak doniosła flamandzka stacja radiowa VRT, naukowcy z uniwersytetu w Leuven wykryli, iż właśnie macho mają słaby punkt i zdecydowanie słabiej reagują na wyższą cenę, gdy zostaną pobudzeni na tle seksualnym
- Macho są zazwyczaj twardymi negocjatorami, ale kiedy trafiają na reklamę z nagim ciałem po prostu miękną i można ich wodzić za nos - mówił w VRT profesor Siegfried Dewitte.
Według opinii naukowca także wtedy łatwiej sprowokować ich do spontanicznych zakupów. - Kiedy mężczyzna widzi plakat z kobietą w bikini albo w bieliźnie, prędzej decyduje się na kupno filmu, ciastka czy papierosów - mówił prof. Dewitte. Jego zdaniem właściciel kiosku z papierosami czy słodyczami może zwiększyć sprzedaż swych towarów eksponując plakaty z rozebranymi paniami.
Mężczyźni o charakterze macho są na takie bodźce szczególnie podatni, ale i kobiety reagują na podobizny panów w bieliźnie. Ich widok również podnosi ich skłonność do konsumpcji. Profesor Dewitte zauważa też, że seksualne poruszenie łatwiej osiąga się przez bezpośredni dotyk niż przez bodźce wizualne.
Źródło: ZDF
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu