Należący do Ruperta Murdocha koncern News Corp. pozbył się kuli u nogi: portal MySpace został sprzedany. Nabywcą jest amerykańska firma reklamowa Specific Media. Nie podano sumy transakcji, ale według medialnych spekulacji nie przekracza ona 35 milionów dolarów.
Kiedy News Corporation kupowała MySpace w 2005 roku zapłaciła za ówczesnego lidera wśród portali społecznościowych 580 milionów dolarów. MySpace wówczas miał za sobą dwa lata istnienia i opinię prekursora w świecie internetowych społeczności i wydawało się, że ma przed sobą potencjał wzrostu i świetlaną przyszłość. Nowy właściciel najwyraźniej nie miał pomysłu na rozwój i MySpace zostało szybko wyprzedzone przez młodszych rywali z Facebookiem i Twitterem na czele.
O sprzedaży mówiono od dawna, padały przy tym coraz niższe kwoty. Ale jeszcze dwa miesiące temu Reuters pisał, że News Corp. spodziewa się "więcej niż 100 mln dolarów".
W informacji o nabyciu portalu przez Specific Media nie podano sumy transakcji, jednak BBC i Reuters powołując się na nieoficjalne doniesienia piszą, iż jest to "mniej niż 35 milionów dolarów".
Kreatywny Justin Timberlake
Nabywca zapowiada, że działalność MySpace ma wspierać gwiazda pop i aktor Justin Timberlake. Jak stwierdzono, ma on odegrać "główną rolę w twórczym rozwoju oraz strategii firmy".
Firma Specific Media została założona w 1999 roku przez trzech braci - Tima, Chrisa i Russella Vanderhooków. Jej siedziba mieści się w Irvine w Kalifornii.
Według danych publikowanych przez firmę comScore, w maju MySpace odwiedziło 34,9 milionów unikalnych użytkowników pochodzących z USA, podczas gdy lider rynku Facebook miał 157,2 unikalnych użytkowników z USA. W czasach świetności MySpace, w sierpniu 2005 roku było to odpowiednio 21,8 i 8,3 milionów.
Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: MySpace