- W marcu Polacy kupili 29 tys. 348 nowych aut osobowych - podał monitorujący rynek instytut Samar. To o 5,6 proc. mniej niż w marcu zeszłego roku, ale o prawie 5 tys. (20,3 proc.) więcej niż w lutym tego roku.
Ogółem w pierwszym kwartale tego roku w Polsce kupiono 79 tys. 114 nowych samochodów osobowych, czyli o ok. 10 proc. mniej niż przed rokiem - wynika z przesłanych do Samaru danych producentów i importerów.
Nadal Polacy najchętniej kupują skody. W ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku sprzedano 9 230 aut tej marki, tj. o 2,34 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2009. Skoda ma największy, bo 11,67-proc. udział w polskim rynku motoryzacyjnym.
Toyota odrabia
Na drugie miejsce wysunęła się toyota ze sprzedażą 7 010 aut, o blisko 11-proc. mniejszą niż przed rokiem. Na trzecią pozycję spadł fiat ze sprzedażą 6 733 samochodów, o 28,26 proc. gorszą niż w 2009 r.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły marki: volkswagen - 6 118 sprzedanych aut (spadek w porównaniu z rokiem 2009 o 15,44 proc.), opel - 5 842 (spadek o 22,25 proc.), ford - 5 585 (spadek o 32 proc.), renault - 4 432 (spadek o 11,13 proc.), kia - 4 045 (wzrost o 3,85 proc.), peugeot - 3 533 (spadek o 4,46 proc. i hyundai - 3 148 (spadek o 7,22 proc.).
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24