Microsoft, właściciel MSN, jednego z najpopularniejszych na świecie portali internetowych, który w Polsce na razie nie podbił serc internautów, podpisał porozumienia z Agorą SA, wydawcą "Gazety Wyborczej" i właścicielem portalu Gazeta.pl. Głównym celem obu spółek ma być stworzenie nowego portalu.
Na chwilę obecną umowa zakłada m.in. rozwój wspólnych produktów i przyznanie Agorze wyłączności na sprzedaż powierzchni reklamowych w tych produktach. Docelowo jednak obie spółki mają stworzyć wspólny portal, który - według nieoficjalnych informacji "Rzeczpospolitej" - ma ruszyć jesienią.
Drugie uderzenie
Zgodnie z umową MSN.pl, polska wersja portalu Microsoftu, która zadebiutowała rok temu, zniknie z sieci. W jego miejsce pojawi się MSN.gazeta.pl. Treści do nowego portalu będzie dostarczać Agora. Internauci chcący odwiedzić witrynę MSN.pl będą automatycznie przekierowywani do nowego portalu.
W wybranych serwisach Agory zostaną wdrożone technologie i produkty z pakietu Windows Live: narzędzia do komunikacji (m.in. poczta elektroniczna, komunikator) i współdzielenia informacji (np. zdjęcia, blogi).
Eksperyment wykonany, tylko trochę nieudany
Podpisując porozumienie z Agorą Microsoft przyznał, że uruchomiony rok temu portal MSN.pl nie spełnił oczekiwań. Według zapowiedzi miał konkurować z najsilniejszymi portalami horyzontalnymi (ogólnotematycznymi). Wg. marcowej edycji badania Megapanel PBI/Gemius MSN.pl zajmował dopiero 20. pozycję w rankingu najpopularniejszych witryn w polskiej sieci (niecałe 3 mln realnych użytkowników w marcu). Gazeta.pl Agory zajęła 8. miejsce (7,6 mln realnych użytkowników).
Źródło: PAP, rp.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu